Inför Spelarmötet 16/12

13»

Comments

• Att vilja pusha coacher att spela sina matcher är såklart bra, men de gör ju redan det. Vi har EN WO denna säsong med 32 coaches, 7 rundor och 3 matcher kvar att spela...
  • Utöver vad som redan sagts tror jag risken är att antalet spelare som anmäler sig till ordinarie ligan minskar, ifall WO-reglerna tuffas till. Risken är att det då kommer spelas färre matcher i ligan totalt sett vilket är negativt.
  • Hur som helst anser jag att punkt 15 på dagorningen är viktigare än alla andra punkter tillsammans. Det är ett mycket illa genomtänkt förslag, och jag förklarar gärna varför om det är någon som inte förstår det själv.
  • Ok, jag står vid min synpunkt men rättar mig för majoriteten. Med det sagt - när spelas de sista matcherna innan slutspel?
  • Enligt hemsidan ska två av matcherna spelas i morgon.

Den tredje har ingen sådan information.
  • Pellevin wrote: »
    Hur som helst anser jag att punkt 15 på dagorningen är viktigare än alla andra punkter tillsammans. Det är ett mycket illa genomtänkt förslag, och jag förklarar gärna varför om det är någon som inte förstår det själv.

Jag misstänker att du tycker det är för lätt att missbruk. Du får dock gärna förklara hur du resonerar.

• Pellevin wrote: »
    Hur som helst anser jag att punkt 15 på dagorningen är viktigare än alla andra punkter tillsammans. Det är ett mycket illa genomtänkt förslag, och jag förklarar gärna varför om det är någon som inte förstår det själv.

Vill bara understryka att jag inte är för den grejen med friendlys i vanliga ligan, utan det är en del i reglerna för turneringar enligt regelböcker numera så jag tog upp det bara för att.

• razta wrote: »
    Vill bara understryka att jag inte är för den grejen med friendlys i vanliga ligan, utan det är en del i reglerna för turneringar enligt regelböcker numera så jag tog upp det bara för att.

Friendlies i turneringar? Jag hänger inte med nu. I regelboken ä friendlies tänkta att användas just i ligor, inte turneringar. Vad har jag missförstått?

• edited December 2018
    @Duckwing I StockBowl känner de flesta inte till skillnaden mellan turneringar och ligor.

@razta Om du inte vill ha friendlies så ber jag dig att dra tillbaka förslaget. Har allvarligt övervägt att lägga ner spel i StockBowl ifall det förslaget går igenom. Så lägg bara in det om du brinner för det.
  • edited December 2018
    @Duckwing Friendlies inbjuder till massor av olika typer av missbruk, och kombinerat med att du inte ensam kan avgöra när din match skall spelas kan helt groteska situationer uppstå.

Matcher kan vinnas för att coach A haft tid att arrangera en friendly, och då fått bort några MNG, medan coach B pga saktfärdig motståndare spelar sin föregående match nån dag före matchen mot A.

Och jag tycker det redan nu är tillräckligt problematiskt med matcher som inte spelas i tid. Men i detta scenario blir det för mycket för min rättskänsla.
  • Den stora fördelen med friendlies är att en coach kan spela fler matcher. Men då vi har Open i StockBowl anser jag att det behovet är uppfyllt hos oss.
  • edited December 2018
    Pellevin wrote: »
    Den stora fördelen med friendlies är att en coach kan spela fler matcher. Men då vi har Open i StockBowl anser jag att det behovet är uppfyllt hos oss.
    +1
    Samt att hela open är ju bara en massa friendly matcher
  • är inte tanken att man ska spela friendlies mellan säsongerna för att få ihop extra pengar inför näst kommande säsong? Typ som med Reserves Rumble fast att man kanske har fler chanser till matcher?
  • Jag tycker det vore kul om det var tillåtet att spela friendlies, även om jag förstår @Pellevins åsikt också.
    Vi kan ju alltid göra ett tillägg i reglerna om att MNG inte försvinner efter en friendly (men du kan fortfarande få nya) utan de försvinner bara efter att ha spelat en ordinarie ligamatch (samt före slutspel). Rent fluffmässigt så tar det ju lika lång tid mellan ligamatcherna oavsett om en friendly spelas eller ej, så det känns bara logiskt med en sån regel tycker jag.
  • Pertan wrote:
    är inte tanken att man ska spela friendlies mellan säsongerna för att få ihop extra pengar inför näst kommande säsong? Typ som med Reserves Rumble fast att man kanske har fler chanser till matcher?

Jag vet inte, men det låter också OK enligt mig

• edited December 2018
    Vill man samla pengar till sitt lag kan man spela Open. Är emot friendly games som inkorporeras i liga.

Grejen med redraft är att man ska bli av med monsterlagen (och få chans att byta ut skadade spelare). Det försvinner lite om man ska spela matcher bara för att generera pengar. Och som Pellevin sa känns det öppet för missbruk.
  • Nu vet jag inte om det används; men det går väl att lägga in "training game" där spp och injuries inte räknas in.
  • Vilken tid är mötet? Står bara datum om jag inte missar nåt.
  • Steave wrote: »
    Vilken tid är mötet? Står bara datum om jag inte missar nåt.

Mötet är på söndag, efter slutspelet. Brukar bli kring 15 tiden kanske.
  • Vad hände på spelarmötet?
Sign In or Register to comment.