Bubble Season 14

12467

Comments

• Vill byta lag om dedär går igenom :)
  • Ikki wrote: »
    Vill byta lag om dedär går igenom :)

Det är inte förrän nästa säsong, men all den där claw kommer att slå hårt mot vissa AV9-lag som lizardmen. Dessutom är Human Nobility dyra, men block och guard från start känns ganska overpowered.
  • Av någon anledning kan jag inte lämna in en matchrapport. Har i min iver gjort två mellan Bobcats och Ninja Insane Combat Elfs men kan inte ändra något i dem.
  • Det verkar vara så att Frantic måste ordna sitt teamroster innan fattar jag nu...
  • Verkar ha varit en brutal match en witch elf samt en union elf blitzer och lineman döda. Väntar med spänning på matchrapporten.
  • Stareater wrote: »
    Verkar ha varit en brutal match en witch elf samt en union elf blitzer och lineman döda. Väntar med spänning på matchrapporten.

Haha, dessa alvlag tycker verkligen inte om varandra :P
  • Någon som kan spela torsdag vid 17-tiden? Jag skulle spela en blitzmania-match mot @Snow men han ställde in och har nu tid ledigt.
  • edited February 2017
    laddaned.jpg

Strålande sol och 21000 besökande på läktaren fick se en händelserik fajt helt klart.

Slogs spelarna så gick de omkull, det var inte mycket puttandes i den här fajten inte. Gjorde inte lagen mål så slogs de, som oftast var de så entusiastiska att det enda de inte riktigt hade koll på var bollen, ettorna löste av sig med jämna mellanrum när det gällde bollhantering men när det gällde att få klämma åt varandra så rullande tärningarna coachernas väg. Trots "bara 3-2 i cas så knockades det en hel del spelare vilket ingen av coacherna gillade.

Redan i i spelets första runda så fick Agile (runner) tag på Niclaus som gick i backen med brusten mjälte... Hans liv gick kanske att rädda men khanmank visade ingen medalvsklighet utan lät de inre blödningarna fortgå för den stackars blitzern...

Skitsnack mellan spelarna på planen gick överstyr vid två tillfällen för det eskalerade så hårt att domaren bestämde sig för att dra tillbaka tiden vid båda tillfällena för att publiken skulle få se så mycket som möjligt...

Värst var nog efter Bobcats 4-2 mål i sista rundan när N.I.C.E witchelf MAD-donna kallade Kevin pappa i Bobcats för en "Tangabärande Borat-Wannabe-fjolla".

Det resulterade i när väl spelet sattes igång igen så fick Kevin sin revansch, när MAD-donna väl hade sina ögon fäst på bollen för en reducering så kom nog kvällens hårdaste tackling för ryggraden bröts på flertalets tillfällen så när coach Frantic beslöt att försöka återuppliva henne med dryck från livets källa visade det sig att en kota som förflyttats på ett onaturligt sätt för MAD-Donna gjorde att det aldrig rann ner i strupen och döden var den enda utvägen...

Hämnden var ett faktum och fajten slutade sådär rättvist orättvist som bara blood bowl kan göra, ni vet, där båda lagen är missnöjda men nöjda ändå...

Nåväl, något säger oss att dessa lag inte har mött varandra för sista gången.
  • Någon som vill spela? Jag har hockey på torsdag och basses ogräs inplanerad till veckan som kommer... men nu äre helg och alverna är spelsugna :)
  • Mot alla odds så kanske jag kan i helgen. återkommer imorgon på förmiddagen.
  • Ohlalalala jag håller tummarna... bio inbokad i morgon vid 12.00 men jag hoppas att det inte var då du ville "mysa" ;)
  • edited February 2017
    Frantic wrote: »
    Ohlalalala jag håller tummarna... bio inbokad i morgon vid 12.00 men jag hoppas att det inte var då du ville "mysa" ;)

Jag kan faktiskt imorgon, om du tar dig ut till Sävar. Vilka tider passar dig?
  • Spela i helgen någon?
  • Börjar jobba igen lör och är på Mello på dagen i Skel på lör.
  • khanmank wrote: »
    Börjar jobba igen lör och är på Mello på dagen i Skel på lör.

Så kanske på fredag?
  • laddaned.jpg

Det var sååå nära på att bli årets premiär match för Meatheadsen. Grotty kom flygandes med bollen runda 16 men snubblade en meter från mållinjen, bara sekunder ifrån att kvittera och stjäla poäng från ligaledarna...

Denna scen kunde blivit kvällens höjdpunkt men så blev ju inte fallet, nä istället får vi spola tillbaka till runda 6 i första halvlek. N.I.C.E har precis gjort 1-0 och leder poängskörnden so far med 6-0 och mådde rätt gott, medans en och annan liten svordom smet ut ur gipan på coach Basse och inte ändras dessa kännslor hos coacherna när bollen kickas låååångt ner på MM´s planhalva och tärningarna rullade iväg och stannade på 6+4 BLITZ!!!

N.I.C.E slår upp en lucka i försvaret och stormar in på MM´s planhalva med 6 av sina 10 spelare för att sekunden senare få se bollen studsa "out of bounds" och istället för att plockas upp av en alv nu hamnade i labbarna på #5 som tackade för förtroendet. Han tog sats mot end zon och när han ändå hade farten uppe slog han ihjäl en loner på vägen. Under första halvleks sista runda hinner även en annan alv bli utcasad innan kvitteringen är ett faktum och 6-0 i poäng samt 1-0 nu var 1-1 och 7-6 i poängskördandet till ogräsen istället...

Nåväl Ograrna har kommit för att stanna, ska bli kul att se vilka som vågar möta dem här näst :)
  • Jag har supermycket tid att spela dagtid måndagar och tisdagar! priotid för matcher.
  • edited February 2017
    @Frantic kan du lägga in en bild på expensive mistake-tabellen i första posten? Vi saknade den när vi spelade igår.
  • edited February 2017
    Stareater wrote: »
    @Frantic kan du lägga in en bild på expensive mistake-tabellen i första posten? Vi saknade den när vi spelade igår.

Fixat!

Den fanns redan med men jag hade lagt in den som en länk (punkt 7) bland nya regler. Man behövde bara klicka på den :)
  • Torsdag kväll när Axel somnat ca 20.20 hos mig någon? Annars funkar fredag och/eller lördag kväll eller söndag dagtid också. Basse har första tjing och Mårten mötte jag senast.
  • Jag skulle önska en länk till Blood Bowl 2 reglerna i början på tråden om det står att finna någonstans
  • edited March 2017
    Hm, jag har letat men hittar den inte på nätet, mkt märkligt me men, den dyker väll upp snart (igen).

Tills vidare tar jag en liten paus från bubble 14 eftersom jag tokspelat nu på slutet så jag rusat iväg i antalet matcher.

Kan dock tänka mig spela mot alla bara ni frågar. Tanken med inlägget är bara att ni kan se mig som reserv om ingen annan ställer upp :)
  • Jag är ensam hemma med barnen nästa fredag och lördag. Vill någon spela en match i Sävar efter 20.00 dessa dagar är det bara att boka upp.
  • Nån som vill spela imorgon söndag?
    Nån som vill spela imorgon söndag?

Redan uppbokad men jag hörde basse var sugen på revansch *thihi*
  • spelade mot honom sist, så det går icket.
    spelade mot honom sist, så det går icket.

Som tävlingsledare så kan jag göra ett undantag för er skull, gick så bra senast så vem kommer klaga lixom :P
  • @Snow @Stareater

@Radge har gjort ett nytt lag men råkat lägga det laget i bubble 13, kan någon av er flytta det till Bubble 14 så jag kan lägga in vår fajt senare :)
  • Man måste ha direktaccess till databasen och ändra där. Det är bara @snow som kan göra det, men är det ett nytt lag är det nästan lika snabbt att skapa om det i rätt division.
  • Stareater wrote: »
    Man måste ha direktaccess till databasen och ändra där. Det är bara @snow som kan göra det, men är det ett nytt lag är det nästan lika snabbt att skapa om det i rätt division.

Förmodligen snabbare så, så jag har bett Mike göra om det :)

Sign In or Register to comment.