Det verkar bli Ogres JA i alla fall (4-2) och i övrigt är det 3-3. Nästa röst avgör?
Vi kan spika dem men MVP-regnet uteblir för där slutade det 2-4 och eftersom Mårten ändrade sig så uteblir korten också, men vad tycker ni andra, kan vi ta in dem om alla får tag i en uppsättning?
Vi kan spika dem men MVP-regnet uteblir för där slutade det 2-4 och eftersom Mårten ändrade sig så uteblir korten också, men vad tycker ni andra, kan vi ta in dem om alla får tag i en uppsättning?
Det slutade väl 3-3 med MVP-regn?
För övrigt har jag inget mot att vi använder kort om alla har dem. Jag är dock inte helt övertygad om att de två kortlekarna är balanserade. Jag tycker det ska till en husregel som är något i stil med att den som är "underdog i matchen väljer vilken kortlek som det ska dras kort.
För övrigt har jag inget mot att vi använder kort om alla har dem. Jag är dock inte helt övertygad om att de två kortlekarna är balanserade. Jag tycker det ska till en husregel som är något i stil med att den som är "underdog i matchen väljer vilken kortlek som det ska dras kort.
Jag kan inte räkna.... klart det är 3-3 i mvp-regnet. Återkopplar ang det sedan.
Bra houserule angående korten, vi lägger in den om vi får tag på dem.
Jag å Emil körde med köpt inducement-kort men inga auto-genererade kort så här är en ytterligare specning nödvändig. Jag har röstat nej till gratis kort eftersom inte alla kort kommit ut än. Jag kan utan problem släpa med mig mina nya kort all over the place som köpta inducements för då väljer ju den som köper fritt.
Det verkar komma nya kort den 4/2 också som jag gärna lägger catchvantarna på.
Jag kom på att vi väl måste kanske regga nya lag på blitzmania för det kan ju hända att någon annan jeppe vill lira mot oss ...
Jo, som jag ser det så får det nog bli lite extra strömatcher. Har registrerat ett dvärglag (Iron Peak Wolves) och ett undeadlag (Southland Shambelers) och ska väl försöka få till några matcher med dem.
Jag undrar hur spelsällskapet känner för det där med titchy skill som negetar tackle på block tärningen? Liksom, ni vill väl att jag ska spela Ogres och det tillsammans med 130 k Ogres så har jag en mästerlig plan som jag ska utföra för att spela 2-4 i snitt mot alvlagen (och 2-2 i cas)
@Frantic som commish måste nog vara den som säger bu eller bä i slutändan. Ogres har det tungt som det är med de nya reglerna kring piling on, så jag kan förstå viljan att ha billigare Ogres och supersnotlings.
@Frantic som commish måste nog vara den som säger bu eller bä i slutändan. Ogres har det tungt som det är med de nya reglerna kring piling on, så jag kan förstå viljan att ha billigare Ogres och supersnotlings.
Japp jag håller med.... basse får sin vilja igenom
Nej inga obscena snotlings med +AV eller +MA det känns som om det är alldeles för stor boost. Jag hade helst sett snotlings som i regelboken, men kan leva med lite billigare Ogres och att titchy negerar Tackle i Block/Blitz-situationer om Basse tycker det blir roligare att spela då.
@Emilskaya jag måste gratulera till att du är den första i ligan med mer än 100k i kassan. Jag är nyfiken på att höra hur de nya reglerna funkar så hur gick det att slå expensive mistakes? Blev du av med pengar?
@Emilskaya jag måste gratulera till att du är den första i ligan med mer än 100k i kassan. Jag är nyfiken på att höra hur de nya reglerna funkar så hur gick det att slå expensive mistakes? Blev du av med pengar?
Så här fungerar dem vad jag vet (efter snackat med mankan).
Efter man slagit winnings så får man chansen att spendera dem innan "expensive mistakes" händer.
Jag var sen med att lägga in matchen men Emil sa direkt att han skulle köpa en ny varulv. Så under här fallet blev det inget slagande.
Hade han däremot haft 130k och inte köpt något för att spara till en rr eller 110k och sparat för en varulv så skulle han få slå "expensive mistakes" direkt.
Så har jag också förstått att det funkar. Jag tänkte bara att köpandet brukar vara en del av post match sequence och det fanns pengar kvar så jag antog bara att @emilskaya inte köpt något. Det visar sig bara att någon varit lat med att göra klart post match i bubble.
Comments
Jag kan inte räkna.... klart det är 3-3 i mvp-regnet. Återkopplar ang det sedan.
Bra houserule angående korten, vi lägger in den om vi får tag på dem.
Det verkar komma nya kort den 4/2 också som jag gärna lägger catchvantarna på.
Jo, som jag ser det så får det nog bli lite extra strömatcher. Har registrerat ett dvärglag (Iron Peak Wolves) och ett undeadlag (Southland Shambelers) och ska väl försöka få till några matcher med dem.
Agreed. Fanfactor till förlorande lag och vilken runner som fick MVP (och skill-up).
Kollar upp det under dagen.... inte ens fusk funkar...
Som du plockade upp bollen i endzone runda åtta så behöver du inte fuska.
Sant
När vill/kan ni?
Jag kan som vanligt kvällstid, men typ alla dagar framöver utom torsdag nästa vecka....
Annars måste jag byta taktik och lag.
Japp jag håller med.... basse får sin vilja igenom
Jag får tyvärr inte möta dig eftersom du var min senaste motståndare, men i morgon kommer Emil på besök så efter det får vi jämföra våra agendor
Nej, nej, nej....
Du hade 6 i av också (har jag för mig). Det är inte ok för mig :P
Håller med Mårten där, + i stats är för bra.
Så tack gänget, och tack Erik för att du "lät" mig vinna finalen genom att ikläda dina mannar pappersrustning så jag nu måste spela Ogräs
Så här fungerar dem vad jag vet (efter snackat med mankan).
Efter man slagit winnings så får man chansen att spendera dem innan "expensive mistakes" händer.
Jag var sen med att lägga in matchen men Emil sa direkt att han skulle köpa en ny varulv. Så under här fallet blev det inget slagande.
Hade han däremot haft 130k och inte köpt något för att spara till en rr eller 110k och sparat för en varulv så skulle han få slå "expensive mistakes" direkt.
Visst var det så vi sa mankan?
http://www.swebba.se/index.php?p=/discussion/803/bubble-season-15-diskussionstraden-nya-lag#Item_1