Eurobowl - best painted. Hjälp sökes.

OztOzt
edited June 2016 in Blood Bowl
Vi har fått önskemål om att ha en best painted-tävling på Eurobowl.
Men vi som håller på med arrangerandet i nuläget har inte tiden eller målarkompetensen för att göra det.

Så nu söker vi en frivillig som vill ansvara för detta. Skriv här eller skriv PM om du är intresserad!

Comments

• Har ni några tankar om i vilket format det ska vara?

Det finns ju en del olika versioner jag kört i andra figurspel.

1) Man går efter en mall som ger poäng på aspekter, som konverteringar, basning, high lighs m.m.
    Men då måste alla lag bedömas av domare, vilket tar en hel del tid.

2) De som vill ställer sina lag på en speciell plats under en paus, alla deltagare får rösta på ett visst antal lag, och laget med flest röster vinner.
  • @imp NAFC har en bra modell där man ställer fram sina lag under lunchen om man är intresserad av att deltaga och så väljer någon/några ut vilka lag som är med och tävlar för best painted. Bedömningen görs av duktiga figurmålare och inte genom röstning.
  • Jag vill inte sätta ramarna för hur det ska gå till för att låta en potentiell frivillig bestämma i så stor utsträckning det går.
  • har en kompis som är ca övergrym på att måla och konvertera. vinner nästan alltid något målarpris då han är iväg på turneringar.
    han spelar mest hordes/warmachine dock, men har haft en period som bb-spelare.

har slängt iväg frågan till honom iaf :)
  • min kompis var intresserad!
    inte helt hundra än på att han kan den helgen, tror han skulle börja jobba skift till hösten, men han var intresserad att bedöma :)
  • Jag föreslår @hemlighallaren, främst för att han är så duktig och har målat mkt. Det känns som om han ligger på en Pro-nivå som skulle kunna urskilja om det är bra eller grymt bra målat. Det beror självklart på om han vill och om han ska på EuroBowl!

Jag föreslår även @tjub och @jox som är väldigt duktiga på att måla.

Det finns även en kille här i Örebro som har vunnit många målningstävlingar. Han heter Fredrik Spåre. Han har koll på dom flesta tekniker, målar både med airbrush och pensel (om man kan skriva så...). Kan höra med honom om det finns intresse.

Jag tror att det är bra att ha nån som är huvudansvarig och sen ett gäng anhang som kan vara med och kolla ut snygga lag och snacka ihop i en slutgiltig diskussion vilka som är bäst. Så att det inte blir att en person bestämmer enväldigt.
    Lite som WorldCup där lag valdes ut för fotografering för att dom var snygga, sen hur framröstningen gick till kan man fortsätta klura på hur dom gjorde :D Nej, men det var ett jättefint lag som vann!
  • håller med @kaju, om det är flera så är det bättre. tror inte det är bra på något sätt om det är en enda som bestämmer och dömer det hela.
  • Det är ju också frågan om det ska vara bäst målningsteknik eller snyggaste lag som man är ute efter. Har varit med om båda, men föredrar helt klart helhetsintrycket med snyggaste lag.
  • Det behövs ingen domare för Bästa Limmning?
  • Mkt bra ideer här.

Självklart ska vi ha en utnämning.

Själv kommer jag ha rätt dåligt med tid under europen. Spelar ju långsamt så tror det blir svårt att jag ska hålla i det.
    Men tackar för beröm.

Personligen gillar jag någon form av röstning (av en kommitté eller spelare) och frivilligt deltagande. Sen kan det ju kanske behövas någon hint eller uppmuntran från lite funktionärer (här deltar jag gärna) så det blir de "bästa" lagen som tävlar.

Vad gäller "bästa" lagen tycker jag även ideer kan vinna och inte bara det tekniska färdigheterna.
    Tema, roliga konverteringar, sjukt snyggt målade och helst en kombination av dessa tycker jag alla är värd att belöna.

Åtminstone ett pris till "hobby"-delen och inte enbart för tävlingsspelarna.
  • Jox wrote: »
    Mkt bra ideer här.

Självklart ska vi ha en utnämning.

Själv kommer jag ha rätt dåligt med tid under europen. Spelar ju långsamt så tror det blir svårt att jag ska hålla i det.
    Men tackar för beröm.

Personligen gillar jag någon form av röstning (av en kommitté eller spelare) och frivilligt deltagande. Sen kan det ju kanske behövas någon hint eller uppmuntran från lite funktionärer (här deltar jag gärna) så det blir de "bästa" lagen som tävlar.

Vad gäller "bästa" lagen tycker jag även ideer kan vinna och inte bara det tekniska färdigheterna.
    Tema, roliga konverteringar, sjukt snyggt målade och helst en kombination av dessa tycker jag alla är värd att belöna.

Åtminstone ett pris till "hobby"-delen och inte enbart för tävlingsspelarna.

+ 1
  • Skuld wrote: »
    Det behövs ingen domare för Bästa Limmning?

Kan vi inte ha en "Medic"? Skuld kan ju sitta och limma gubbar i pausen! Vad skulle kunna gå fel ;D
  • Skuld wrote: »
    Det behövs ingen domare för Bästa Limmning?

Kan vi inte ha en "Medic"? Skuld kan ju sitta och limma gubbar i pausen! Vad skulle kunna gå fel ;D

+1
Sign In or Register to comment.