Stockbowl Team Cup 9-10/4 2016

145791012

Comments

  • Jodå.
    Jag kan ta med två
  • Jag kan ta med 2.

    Tror att @imp kantänkas ha ett par med :)

  • En tar jag med...
  • edited March 2016
    Jag kan ta med fyra fem
  • Vi kan säkert plocka med 4 om det behövs.
  • Alltså totalt behöver ni 26 va?
  • Suncar: Vi siktar på att vi behöver 28. Dock vore det bra att ha ytterligare några, så det finns en buffert. Det vore ju sjukt trist om vi blir tvungna att ställa in matcher för att någon glömt att ta med en plan.
  • Jag har 8 minst.
  • Jag kan ta med 6 stycken.
  • edited March 2016
    Tack alla som erbjudit sig att ta med planer. Vi skulle behöva ytterligare ett par. Edit: Med magos 6 planer ser det rätt hyggligt ut, men man kan ju alltid blev ännu mer på den säkra sidan :)

    Annars har deadline för anmälan nu passerats. Det är 13 anmälda lag. Jag vet inte med säkerhet förrän imorgon eller onsdag om alla betalt, men jag tror att alla gjort det. Alltså har vi ett udda antal lag. Det är inte idealiskt så vi skall försöka få ihop ett 14:e lag bestående av mig och några till. Vet ni någon som skulle kunna vara intresserad så hör av er. Det kan vara aktuellt att ha med spelare som bara kan lördag eller söndag.
  • Mooselord wrote: »
    Tack alla som erbjudit sig att ta med planer. Vi skulle behöva ytterligare ett par. Edit: Med magos 6 planer ser det rätt hyggligt ut, men man kan ju alltid blev ännu mer på den säkra sidan :)

    Annars har deadline för anmälan nu passerats. Det är 13 anmälda lag. Jag vet inte med säkerhet förrän imorgon eller onsdag om alla betalt, men jag tror att alla gjort det. Alltså har vi ett udda antal lag. Det är inte idealiskt så vi skall försöka få ihop ett 14:e lag bestående av mig och några till. Vet ni någon som skulle kunna vara intresserad så hör av er. Det kan vara aktuellt att ha med spelare som bara kan lördag eller söndag.

    Om det mot förmodan blir udda antal lag föreslår jag följande:
    Laget som ligger sist (och inte haft wo innan) får wo i sin match men att spelarna i laget får möta varandra (där den med högst tier får välja motstånd först). Dessa matcher NAF rankas men räknas inte till turneringen. På så sätt får alla spelarna 6 NAF rankade matcher.
  • edited April 2016
    Melisqus: Det har vi redan tänkt på :) Vi kommer troligen också ha en deathbowlplan om man skulle föredra att spela alla fyra på en gång, men då blir det såklart orankat.

    För övrigt är det 5 matcher i turneringen och inte 6.
  • Jag kan bistå med åtminstone fem reservplaner (de kräver bordsytan under hela och borde antagligen tejpas fast för att vara helt platta)
  • Jag har en Swebbaplan och en FF-Fields som ni kan låna.
  • Hvordan vil dette fungere:
    The first matchups between 4 coach teams (4ct) will be primarily determined based on geography so that two 4ct from the same town don't play each other if it is possible to avoid. Otherwise the 4ct will be seeded by total tier

    Hvor mange byer vil være representert? Vil lagene med høyest Total Tier være seeded på toppen og dermed spille mot hverandre? Goblinfest i runde1 :-)

  • ...og når kommer trekningen?
  • Det är ungefär 5 lag från Stockholm tror jag och 2 från Göteborg. Resten är från enstaka städer eller blandade lag.

    Angående seedning på tier så är det en text från förra året som jag precis insåg att vi kanske borde ändra. Jag skall kolla med övriga arrangörer.

    Lottningen kommer göras ganska sent. Vi måste åtminstone fått in alla rosters först. Jag gissar på någon gång torsdag-lördag (7-9 april)
  • Bloodbowlgurre är med i ett 14:e lag och Hellstrom kan vara med och lira på söndagen. Vi skulle dock behöva minst en person till. Hör av er med fler bra tips :)
  • edited March 2016
    Angående:
    "The first matchups between 4 coach teams (4ct) will be primarily determined based on geography so that two 4ct from the same town don't play each other if it is possible to avoid. Otherwise the 4ct will be seeded by total tier."

    VI har tagit en diskussion i organisationskommittén och vi vill ta bort den sista meningen från reglerna. Normalt hade vi genomfört ändringen rakt av, men eftersom vi har passerat deadline för anmälan så vill vi ge er chansen att opponera er om ni motsätter förändringen.

    Anledningen till att vi vill ta bort sorteringen på tier till första matchen och bara ha en geografisk stratifiering är följande:
    Vårt nuvarande system med "val av individuell matchup beroende på totaltier" har en liten svaghet på sätt att om två lag med nästan samma totaltier möts har laget med marginellt högre totaltier en ganska stor fördel eftersom de kan välja alla matchups trots att lagen är i stort sett lika bra. Systemet fungerar bättre när det är lite lagom skillnad i totaltier.
    Sorterar via lagen på totaltier i första omgången kommer vi aktivt skapa en massa matcher med marginell skillnad i totaltier och det är olyckligt.

    Är det någon som motsätter sig att vi går från det systemet? Det kan nämnas att vi på ett tidigare stadium diskuterat att ha en variant där fördelen av matchval blir något mindre om det bara är en liten skillnad i totaltier, men vi har valt att inte köra på det för att hålla saker simpelt.
  • edited March 2016
    Förra året beställde vi lunch från restauranger i närområdet. Vi kommer göra det i år igen, men eftersom vi är så många behöver restaurangerna ha beställningarna i förtid så de hinner beställa varor.

    Deadline att meddela vad ni vill ha kommer troligen vara på måndag. Vi kommer lägga upp menyerna på vår hemsida så ni vet vad ni har att välja på. Mer info kommer gå ut på engelska per mejl till samtliga deltagare så fort vi gjort klart med lördagens restaurang.

    Edit: Det kommer också finnas möjlighet att värma och äta medhavd mat så länge den inte innehåller nötter.
  • @Mooselord Hur ser det ut med vegetariskt alternativ?
  • edited March 2016
    coma wrote: »
    @Mooselord Hur ser det ut med vegetariskt alternativ?

    Kommer definitivt finnas. Söndagens mat kommer från från ett thai/suchi-ställe och ni får individuellt välja vilken rätt ni ha från dem så länge det inte innehåller nötter. Det blir ett 50-tal rätter att välja på och några av dem är vegetariska. Troligen kommer lördagens mat levereras från en pizzeria och då kommer samma princip gälla där.
  • Det ser rätt lovande ut nu. Vi kommer nog få ihop ett fjortonde lag. Men om du vet någon som kan vara intresserad så mottages alla tips tacksamt.
  • Mer än en coach har missuppfattat följande från hemisdan, så ett förtydligande kanske är på sin plats:

    "Skills (awarded Saturday morning, at the start of the tournament..)"

    Med detta menar vi att lagen får alla skills på lördag morgon, det blir inga nya skills på söndag. Vi vill dock veta vilka skills det är redan när ni skickar in era rosters (senast söndag 3/4). Än så länge har vi fått 18½ roster, för övrigt.
  • @Mooselord kan ni inte publicera den halva rostern som straff? :)
  • edited April 2016
    För den nyfikna så finns det länkar till lunchmenyerna ute på hemsidan. Det kommer gå ut ett mejl med info om hur man beställer, betalar mm senare ikväll.

    @coma: Efter din kommentar så övervägde jag en stund att släppa en del av rostern, exempelvis alla AV-värden, bara för att starta en spekulation om vilken ras det var men vid närmare eftertanke så gör jag nog inte det :)
    Edit: Dessutom så är ju en ofullständig roster mer än vad 50% av deltagarna lyckats lämna in än så länge :)
  • @Mooselord du kan väl släppa spelarnamnen iaf? eller halva spelarnamnen?
  • @brocCooli: Javisst, här är alla namn utom ett.

    1. Star player
    2.
    3.
    6.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
  • spännande!
  • Alvgebra Allstars har nu skickat in våra listor.
Sign In or Register to comment.