Årsmötet 2014

2»

Comments

• Det är bara två tredjedelar av kommissionärerna som också sitter i styrelsen, tänk på det! :)

Jag tycker att det ska formaliseras hur kommssionärerna tillsätts och vad som är deras kontra styrelsens uppgifter. Vissa saker kommer gå ihop (budget vs medlemsavgift och kostander för ligan t.ex.) men en tydligare gräns vore kanske bra.

En av förhoppningarna med det nya slutspelsformatet är just att få mera deltagande och tyckande om ligan och göra det till en bra plattform för kommissionärerna och ligahanteringen.
  • Det börjar bli lite mycket material jag inte får ta del av nu.

Jag ringde MartinS och frågade varifrån han fått tillgång till motionerna. Tydligen har det gått ut ett mail som jag inte fått. Kan samma sak hänt med inbjudan till årsmötet?

Jag visste inte om att slutspelssystemet ändrats förrän det dyker upp i denna tråd.

Kanske vore en ide' att använda hemsidan till att annonsera förändringar i reglerna, inte bara förutsätta att folk går in och kollar reglerna med jämna mellanrum. Det räcker ju uppenbarligen inte med mail.

(Och varför kan jag inte skriva e-accute i detta forum?)
  • edited February 2014
    Av någon anledning var du inte med i mailinglistan @Pellevin. :(

Mycket märkligt men det är åtgärdat nu. Säg till om du vill att jag skickar om/forwardar de mailen.

Jag tycker det är lite otympligt att skriva mycket information på sidan, det gör sig bättre i mail. Men förhoppningsvis ska vi styra upp det så vi har en kommunikationsansvarig som tar ett helhetsgrepp på de bitarna.

Infon om det nya upplägget på slutspelet fanns i ett mail i December, den flitige läsaren ser det också i schemat för säsong 13 och så naturligtvis under reglerna på hemsidan.

Edit: Undrar om det är något skumt med just din mail, verkar inte som att google-gruppen vill acceptera den. Kanske för att det är en subdomän men en tycker ju att det borde fungera ändå...
  • Detta framkommer inte i mina störtskurar av gnäll, men på det hela taget tycker jag att Stockbowl fungerar mycket bra, och jag är framför allt imponerad av Magos jätteinsatser. Dessutom blev jag häromdagen påmind om vilken lycka det är att ha en förening som uteslutande sysslar med detta spel. Det är verkligen episkt.

Jag är ofta ute och kollar andra ligor, och jag får intrycket att Stockbowl är en av de största i världen. Tack till alla som bidrar till att detta fungerar.
  • Amen to that! :)
  • För första gången i det här forumets historia saknar jag en gilla-knapp :)
  • Vi är inte längre ett kompisgäng som kör hemma hos någon, vi är en stor förening med allt vad det innebär och jag tror att organisationen inte riktigt har hängt med.

Jag tycker det är bra att styrelsen och kommissionärerna får konstruktiv kritik, det är det som får oss att bli bättre.

Men det är också kul att få beröm, tack! :D

@Pellevin: Problemet med din mail kvarstår, jag har bett @Pointy kolla på det så får vi se om vi kommer på någon lösning. Det är som att gruppen inte vill acceptera att vi lägger till just din adress. :(
  • Alla sätt är tydligen tillåtna för att se till att Pellevin inte vinner ligan... hehe...
  • Hej!
    Jag fick idag ett mail av Ozt där jag blev påmind om min miss att inte ha betalt en medlemsavgift detta år. I och med detta började jag leta efter årsmötesprotokollet på hemsidan under den sektion som dokument kring föreningen skall finnas (för att där se om 200kr kvarstod eller om det blev beslutat något annat). Jag hittade då inget protokoll och skulle härmed vilja efterlysa protokollet för årsmötet. Jag såg det för föregående år (2013) men inte för nuvarande.
  • Jag får nog ta på mig ansvaret för det eftersom jag som mötessekreterare är den enda som har tillgång till det slutgiltiga protokollet i elektronisk form. Jag skall se till att leta upp det och skicka det till någon som kan lägga upp det.
  • Då ser jag fram emot att kunna läsa det inom kort!
  • Du har det på din mejl muffloo :)
Sign In or Register to comment.