Pedda målar modeller

1246715

Comments

• Gillar huden skarpt.

Bra nyans som känns väldigt dark elves. Keep it up!
  • Tackar. Hittade en guide för huden här och är nöjd med resultatet. (Har alltså skippat den "normala" hudfärgen som syns i längre upp)

Är själv spänd på hur det kommer att se ut när det är färdigt. Hoppas att den gula hjälmen kommer att lyfta hela figuren. Målar fyra linemen samtidigt, så det tar ett litet tag innan jag är färdig
  • hur har du fått till det svarta med vita stänket överallt?
    alltså det som du grundat med?
  • brocCooLi wrote: »
    hur har du fått till det svarta med vita stänket överallt?
    alltså det som du grundat med?

Sprejat svart och sedan lite lätt med vitt.
    Detaljerna träder fram bättre och hjälmen blir nästan vit, vilket förhoppningsvis gör det enklare att måla den gul
  • även kallat "the shit grundning". Alla borde göra så! Även du @brocCooLi!
  • CUrRyr3W4AEEf43.jpg

Nu fattas bara de gula hjälmarna
  • Neat and clean!

Ibland blir man ju lite hemmablind så jag anser de skulle bli lite mer karakteristiska om du testar lite "Chipped armour" på dom. Gjorde det på mina människor och de blev som mer levande så.

Du är ju för noggrann annars...
  • "Chipped armour" har jag inte ens tänkt på. Kanske kan vara något, men de är ju alver.

När jag målar mina orcs kommer jag defenetivt att göra det
  • Kanske inte helt rätt då de faktiskt är alver men rustningspartierna är rätt stora så utan nummer, blod, rost etc kan de bli lite tråkiga jämfört med vad just du kan få fram.
    Men basen och hjälmen kan liva till det lite.
    Ta det som positivt att du har mer i dig.

Men nu ska jag vara tyst. ;-)
  • Tråkiga är fel ord. Det jag menar är att de kan sakna karaktär. Jämfört med ditt halflingslag som har massor med karaktär så vet ju vad du kan.
  • edited November 2015
    Vad jox försöker säga är att, du har helt enkelt använt alldelles för lite rosa för att de ska synas. Mer skrikrosa!

Posta gärna en bild då du fått färg på hjälm å baserna, blir nog bra ska du se!
  • edited November 2015
    Jox wrote: »
    Kanske inte helt rätt då de faktiskt är alver men rustningspartierna är rätt stora så utan nummer, blod, rost etc kan de bli lite tråkiga jämfört med vad just du kan få fram.
    Men basen och hjälmen kan liva till det lite.
    Ta det som positivt att du har mer i dig.

Men nu ska jag vara tyst. ;-)

Jag förstår precis vad du menar och tar din kommentar verkligen inte som något negativt.

Jag tror att den gula hjälmen kommer att lyfta hela figuren, men de kommer att se lite "tråkiga" ut. Just linemenen har en ganska statisk pose och min förhoppning är att blitzerna kommer att se mer "levande" ut och göra laget intressantare. Baserna kommer också att göra en del hoppas jag.

Stay tuned!
    Tråkiga är fel ord. Det jag menar är att de kan sakna karaktär. Jämfört med ditt halflingslag som har massor med karaktär så vet ju vad du kan.

Det är nog mest Pedros förtjänst. Figurerna har så mycket karaktär i sig.
  • Perfekt med schemalagd målning. I like!
  • Jox wrote: »
    Perfekt med schemalagd målning. I like!

Det har fungerat bra måste jag säga. Med småbarn måste man planera mer och när min fru har annat planerat målar jag, dvs tisdags- och söndagskvällar samt spontan tid (yeah, right). Snart är jag dessutom pappaledig, så då kanske jag kan öka min produktivitet ytterligare

• pedda wrote:
    Jag funderar faktiskt på att måla mina wood/pro elves rosa och turkosa :)

Rosa och turkost är ju klassiska Blood Bowl färger för Chaos All Stars! Men på alver??? Vet hut!
  • pedda wrote: »
    Snart är jag dessutom pappaledig, så då kanske jag kan öka min produktivitet ytterligare

HAHAHAHAHA!!!!! :'D
  • Lard wrote: »
    pedda wrote:
    Jag funderar faktiskt på att måla mina wood/pro elves rosa och turkosa :)

Rosa och turkost är ju klassiska Blood Bowl färger för Chaos All Stars! Men på alver??? Vet hut!

Kanske blir det något annat.
    Jag lär hinna ändra mig ganska många gånger innan jag börjar måla laget.
    brocCooLi wrote: »
    pedda wrote: »
    Snart är jag dessutom pappaledig, så då kanske jag kan öka min produktivitet ytterligare

HAHAHAHAHA!!!!! :'D

Hm, ja. Det lär inte bli så nej
  • När jag var pappaledig första gången fick jag rätt mycket målartid innan Gothcon. Satt mellan kl tolv och halv två på natten :) Halv två var smärtgränsen då dottern vaknade vid kl 8.
  • edited November 2015
    Bajlon wrote: »
    dottern vaknade vid kl 8.

Lyx!

Blir nog inte så mycket mer målande när jag är pappaledig.
    Ni har rätt
  • Äh allt går. Även måla en massa. Går bara inte att göra en massa andra saker...

Om hela dagen optimerad till målning kan du ju alltid få nån timme per dag dagtid. Förutsatt att barnet sover hemma alltså.

Duscha/gå på toa och sånt man normalt kanske gör ensam blir ju härliga gruppaktiviteter istället.

Räkna dock inte med att spela så mycket. Mest stressigt tycker jag.
  • wip på det gula.
    Ska få highlights och glaze samt att några fel på olika områden skall fixas

CVFLZRnW4AEqAiV.jpg
  • Utan att känna dig särskilt väl verkar du ju vara lite av en perfektionist.

Så väldigt bra val av gul och snyggt genomfört. Och strunta i det jag skrev om chipped armour osv. Alver ska vara hela och rena.

Med det sagt funderar jag på vilken basning du tänkt ha?
    Hosorna blir väldigt mörka och intetsägande mot det svarta basen men det ska den ju inte vara så kan ju förändras senare.
    Men aldrig funderat på att göra dom randiga likt "referens färgschemat" eller nåt?
    Jävligt pilligt och jobbigt med tror resultatet skulle bli skitcoolt!
  • edited December 2015
    Utan att känna dig särskilt väl verkar du ju vara lite av en perfektionist.

Kanske borde jag ta en bild av kaoset hemma för att visa att så inte är fallet :D
    Så väldigt bra val av gul och snyggt genomfört. Och strunta i det jag skrev om chipped armour osv. Alver ska vara hela och rena.

Tack, men det gula är inte riktigt färdigt än. Förhoppningsvis blir det bättre.
    Jag, jag väntar med chippning till orcs och dvärgar.

Min fru föreslog för övrigt att jag skulle göra "fjädern" i en annan färg.
    Vad säger folk om det? Kanske metall?
    Med det sagt funderar jag på vilken basning du tänkt ha?
    Hosorna blir väldigt mörka och intetsägande mot det svarta basen men det ska den ju inte vara så kan ju förändras senare.

Jag tänkte lägga brun sand på och sedan lägga på gräs på det. Tror inte att de svarta stövlarna blir något problem när grönt och brunt blandas in vid basen. Just nu ser det väldigt tråkigt ut, det håller jag med om.
    Men aldrig funderat på att göra dom randiga likt "referens färgschemat" eller nåt?
    Jävligt pilligt och jobbigt med tror resultatet skulle bli skitcoolt!

Där sa du något. Skulle i så fall göra om byxorna till randiga. Kanske exakt som referensfiguren, dvs vita med svarta streck?

BB_WD_delf4_108.jpg

Som det är nu ser de ganska tråkiga ut bakifrån, även om det går snabbt att måla.

CU5IfgQWUAAEzOl.jpg

Hur skulle du i så fall måla byxorna?
    Kanske borde jag göra detta endast på mina blitzers, för att de ska stå ut lite mer?
    Blir också lättare för motståndaren att se blitzerna när de är vända mot mig.
    Och tack för feedbacken @Jox!
  • Det vore skithäftigt med positionsmarkering mha byxmönster. Blitzers långrandiga, runners tvärrandiga och line prickiga t ex.
  • Blommönstrat?
  • Batik kanske?
  • Det pellevin sa eller bara randiga. Tror det är hyggligt lätt också...
  • Och det är ju baksidan du ser hela tiden så lägg lite tid där... ;-)
  • Pellevin wrote: »
    Det vore skithäftigt med positionsmarkering mha byxmönster. Blitzers långrandiga, runners tvärrandiga och line prickiga t ex.

Jag tror att det blir för mycket faktiskt.
    Less is more i det här fallet. Att endast utmärka blitzerna med byxorna känns som en bra idé. Att göra det på alla känns rörigt.
    Och det är ju baksidan du ser hela tiden så lägg lite tid där... ;-)

Jag vänder varje runda, dvs att jag ser lika mycket fram- som baksida :)
  • pedda wrote: »
    Jag vänder varje runda, dvs att jag ser lika mycket fram- som baksida :)

säker på det?
    du brukar ju få rätt tidiga turnovers varje runda :P
Sign In or Register to comment.