Vad ska min Slann Catcher ta för skill?
Jag fick en vanlig skill på min Slann Catcher som hittills har: Dodge, Block och Side Step. Den har också -1 MA. (Men jag tänker inte avskeda honom.)
Vad ska jag ta? Jag funderar på någon av dessa.
Fend - för att skydda honom mot Piling On och göra det extra besvärligt för motståndarna.
Kick - jag har inte någon med Kick i laget.
Sure Feet - för att göra honom snabb igen. (Jag vet att det alltid är en risk att gå extrasteg.)
Catch - för att tryggare kunna passa honom, vilket genererar SPP för andra.
Strip Ball - för att enkelt kunna hoppa in i en cage, slå två tärningar och få bort bollen från motståndaren.
Vad ska jag ta? Jag funderar på någon av dessa.
Fend - för att skydda honom mot Piling On och göra det extra besvärligt för motståndarna.
Kick - jag har inte någon med Kick i laget.
Sure Feet - för att göra honom snabb igen. (Jag vet att det alltid är en risk att gå extrasteg.)
Catch - för att tryggare kunna passa honom, vilket genererar SPP för andra.
Strip Ball - för att enkelt kunna hoppa in i en cage, slå två tärningar och få bort bollen från motståndaren.
Comments
Han är ju redan lite långsam så om han hamnar efter resten av laget gör det inget. Blodge + SS kan vara klurigt att peta bort, du minns la hur duktiga dina ulvar var på få bort mina DT gobbos
Men om jag skall välja någon av dina alternativ du listat så tycker jag fend ser lockande ut med den skillkombinationen.
Edit: Här är en länk till laget: http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=lus2
Jag skulle undvika fend. Vill du verkligen skydda den här grodan?
Därför tänkte jag också på DT, men det är onödigt när du redan har fyra blitzers.
Strip ball känns också dumt. Antar att du oftast hoppar in med en lino med antingen wrestle eller wrestle och strip ball.
Sure feet känns inte så dumt, men jag röstar ändå på kick
@Pedda: Ska jag in i en cage och få en entärning krävs att jag före det hoppar in med en eller två guardgrodor med guard. Enligt min erfarenhet lyckas denna taktik ganska sällan. Ofta blir resultatet att alla känsliga spelare är utsatta för en hel runda av en massa gratisblocks från motståndaren. Med Strip Ball på en AG4 catcher, hoppar jag in på 2+, slår två tärningar och hoppas att det inte blir någon skalle. Det är ganska stor chans att det lyckas. Jag har då resten av mitt lag att ta bollen, passa och säkra upp.
Men du kanske har rätt. Kick kanske?
Om det är din plan borde catchern ha wrestle för att öka chanserna att få loss bollen.
Ingen dålig plan, men varför inte börja om och ta wrestle och strip ball som första skill på en ny catcher istället?
Med leap, ag4 och dodge så kan han dra lös bollen från jobbiga situationer med Sure Hands (och på dubbel kan Pass då vara ett alternativ till Guard). Fend är alltid fint.
Catch och Sure Feet försvinner med MA 6.
Strip Ball har jag hellre på Str 3+ tillsammans med Wrestle.
Kick är mer lämpligt på Linefrogs som inte är lika viktiga för att få grodmaskineriet att flyta.
Go froggies!
Kan dock vara bra för att komma åt en boll som ligger i en tackle zone och sedan hoppa ut och lämna till någon annan.
Jag tänker mig SH ffa för att kunna stjäla bollen när den studsar loss dåligt. En groda som poteniellt hoppar in i en gröt, får upp bollen och dodgar ut är rent faenskap att möta. Med en sån groda så är det inte så otroligt att det händer (fast jag har fuskat på den fronten, min Slann Catcher med SH har AG5:).
Eh... Har inte alla Slann Blitzers alltid Diving Tackle i grund? Eller hur menar du med "så utvecklat"?
För övrigt så tror jag att Fend eller Sure Hands är valen. Antagligen Sure Hands för att kunna säkra bollen oftare.
4x blitzers
7x linemen
2x rerolls
De är ganska dyra och tar ett tag att köpa in alla ifall man väljer att börja med krox/catchers för de tenderar att avlida utan block och andra vettiga skills
Kan alltid tvinga någon att fundera om kring sin passning
Nej, men 4x blitzers, 2x catchers, 5x linemen och 2x rerolls är väl inte helt ooooomöjligt att jag skull köra som startelva...
Kanske hade bytt ut en blitzer mot en reroll o en lineman, men det låter fegt.
Anyway, har bestämt mig för att DT är bästa vägen att gå. Jag skulle inte vilja skilla en skadad spelare (om han inte råkar suga åt alla spp) och DT är en skill för de som oftast inte lever så länge.
Ifall din catcher hade haft wrestle dodge hade strip ball vart självklar, men med -MA är DT en bra död (så småningom.... kanske... eller inte... vem vet)
Den är kul med diving catch.
Kick-off return specialist har jag redan
Och Kick får nog bli på en Lineman.
Ingen har hittills vågat passa när jag spelat slann. Varför Pass block känns onödig. (men kul!)
Så valet är egentligen mellan Sure Hands för att ta upp lösa bollar. Nackdelen är att han har minus i MA. Min erfarenhet är att alla MA behövs, och lite till för att hoppa in i en knepig situation, plocka bollen och sedan ta sig ur och passa någon annan.
Diving Tackle, för att han behövs i försvaret och kommer i alla fall att behöva dö så småningom med minus i move. Fend är det motsatta. En skill för att överleva. Jump up är också ett alternativ.
Det här är ju mer frågor än svar! Aaaghhh, vad ska jag välja?
Pro!
Sure hands
Jag valde Fend. Det är för mycket bashlag i den övre ligan.
Nästa skill på någon catcher blir sure hands.
bra att du rättade mig!