Open borde förändras
Jag tycker att Open borde förändras.
För det första borde det blir viktigare att vinna. Många ser Openmatcher som träningsmatcher (se till exempel Ozt tråd om conceading).
För det andra tycker jag att man borde man ändra formen så att fler matcher blir jämnare.
För det första borde det blir viktigare att vinna. Många ser Openmatcher som träningsmatcher (se till exempel Ozt tråd om conceading).
För det andra tycker jag att man borde man ändra formen så att fler matcher blir jämnare.
Comments
Det går också bra att ventilera sina åsikter på spelarmötet på söndag.
Open delas upp fyra divisioner - Nuln, Altdorf, Middenheim och SilverBack Division:
- Grundregeln gäller fortfarande, man får inte möta en coach mer än två gånger under en Opensäsong.
- Däremot får man anmäla upp till fyra lag om man vill - ett i varje division!
Nuln Division:
Här får bara lag ställa upp som har spelat 0-2 matcher. Alla lag som är med får högst spela 6 matcher - sedan är det slutspelat just detta lag. Laget får alltså inte spela mer i någon Division denna säsong och coachen får inte anmäla ett nytt lag till Nuln Division.
Vinnaren av Nuln division är det lag som fått mest poäng: 3 poäng för vinst, 1 poäng för oavgjort och 0 poäng för förlust. Tiebreaker 1: Det lag som spelat mot flest olika coacher. Tiebreaker 2-4: som vanliga ligan.
Altdorf Division
Här får bara lag ställa upp som har spelat 0-10 matcher. Här får också coacherna utmana varandra på Dungeonball. I övrigt gäller samma regler som Nuln Division: Alla lag som är med får högst spela 6 matcher.
Middenheim Division
Här får bara lag ställa upp som har spelat 11-49 matcher. Liksom i Altdorf Division kan coacherna utmana varandra på Dungeonball. I övrigt samma regler som Nuln Division: Alla lag som är med får högst spela 6 matcher.
SilverBack Division
Här får alla lag ställa upp och spela obegränsat antal matcher. Se separata regler för SilverBack Division.
Vad som dock är bra är att det blir jämnare och det minskar väl de värsta spp-festerna.
Skall förslaget genomföras ser jag nog helst att det genomförs stegvis och utvärderas. Förslagsvis stryks nulndivisionen första säsongen.