Blood Bowl 2 Cross Platform

edited August 2015 in Blood Bowl
Nu är det några veckor kvar tills BB2 släpps. Jag har försökt undersöka om spelet kommer att kunna spelas Cross Platform, och det verkar som att det inte kommer att bli så, iallafall inte till en början. Läs här och här för lite info, jag har inte lyckats hitta någon info från utvecklarna själva.

PC-versionen är lite mer krävande än jag hade hoppats på. En undersökning på Can I Run It visar att barnens snart 2-åriga laptop med ett Geforce GT 740M och 2,4 GHz tycks inte räcka till. Inte för att det var en speciellt kraftig speldator från första början, men jag hade ändå hoppats på det bästa. Däremot har jag ett Ps4, så man är ju lite frestad att köpa den versionen och hoppas att det kommer att kunna spelas cross platform i framtiden. Tyvärr är det ju fler spel som annonserat och haft ambitionen att kunna spelas tillsammans på flera olika plattformar, men i slutändan skrotat idén.

Hur tänker ni andra som kommer köpa spelet?

Comments

• Jag kommer sannolikt att köpa PC-versionen, men kanske inte direkt när den släpps.
  • Om jag skulle köpa det är det PC som gäller. Tror inte att det blir så för min del dock.
  • Vad jag minns från deras första försök (BB1) så fanns det också på konsol och var oanvändbart. Skulle inte chansa på att de är bättre den här gången.
  • Det kommer vara skillnad mot förra gången, eftersom Ai:n ligger serverside och inte på klientsidan. Det ska vara exakt samma spel.
  • Om jag köper blir det PC. Typ på Steam när alla lag finns med.
  • Blir också pca via steam för mig.
  • pc och steam för mig med,hoppas nån drar igång en liga online,våre kul
  • Ok, jag tror det lutar åt det för mig också, då. Känns som att det redan finns ett community med ligor och så för PC. I värsta fall får man väl överklocka barnens dator...
  • @hellstrom eller se det som en ursäkt att köpa ny? ;)
  • @brocCooLi hehe, tyvärr är jag en sån däringa Mackonvertit, och jag fruktar att jag aldrig kommer att köpa en PC igen... Vi får hoppas att man kan tweaka settings på något bra sätt. Det borde inte vara något problem, hoppas jag.
  • @hellstrom aha! i värsta värsta fall borde det ju gå att uppgradera någon enstaka komponent i datorn. för du vet att det går att öppna upp pc och byta t.ex. ram/moderkort/grafikkort/mm själv? ;P
  • Lite svårare på en laptop @brocCooLi
  • @Mago ja. det är jag medveten om. sa inte hur lätt/svårt det är. tror jag bytt hårddisk på en laptop en gång. lämnade in den :))))
  • alltså lämnade in den för att byta hårddisk.
    kunde tolkas som att jag lämnade in den efter att jag försökt byta hårddisk.
Sign In or Register to comment.