Silly Season 2 - DungeonBowl

edited July 2015 in StockBowl
Hejsan, här kommer regelhäftet som kommer att användas under Silly Season 2, d v s perioden mellan säsongens slut och slutspelet. http://bb.marmeladov.com/SBDunBo.pdf

Tillåtna lag: Alla som är sanktionerade av NAF, dock max tre av samma ras enligt Stockbowls vanliga ligaprincip.
Form: Liga
Genomförande:
1. Registrering mellan fredag 31 juli klockan 18.00 och söndag 2 augusti klockan 18.00.
2. Lag lottas mot varandra söndag 2 augusti någon gång mellan 18.00 och 24.00.
3. DungeonBowl-planer som behövs finns att tillgå på Alphaspel.
4. Matchen spelas före slutspelsdagen (Den skall alltså spelas senast 15 augusti).

Comments

• Ett förtydligande: Det är alltså bara en match dungeonball som gäller, squigball sker som vanligt på slutspelsdagen. Coatcher som går till slutspel kan alltså även ställa upp i dungeonball, fast med ett annat lag förstås.
  • Sjukt bra initiativ!
  • Nu kan ni anmäla er! OBS ni får inte anmäla ett lag som spelar säsong 17.

Väl mött i grottan! :)
  • Kul att det händer grejer. Tyvärr kan jag inte vara med den här gången.
  • Trist att inte fler lag vågar sig ner i grottgångarna. Ryck upp er, coacher!
  • Nitton och en halv timme kvar tills vi stänger insläppet. Vill du va me, säg te!
  • Hmm. Det hade nog varit bra med ett meddelande på startsidan om att det var dags att anmäla sig. Den 23:e kom det ett som sa att det snart var dags.
  • Hade gärna gett mig ned om jag inte även jag hade missat att det var dags. Hoppas på mer Dungeonbowl längre fram så jag får prova.
Sign In or Register to comment.