StockBowl Boot Camp - Cyanide Sommarliga

13»

Comments

• Dvärgarna lyckades i sin senaste match äntligen förstå hur dvärgar ska spela. Ett lyckat försvar som snodde åt sig bollen gjorde att de kunde promenera in med 1-0 i slutet på första halvlek. I andra halvlek började deathrollern äntligen leverera och gjorde två cas!
    Dvärgarna drog ut på det hela och gjorde 2-0 i slutet på andra.

Det blev en hel del foulande från dvärgarnas sida och nästan inga utvisningar. Men så fort en thrall försökte sig på fulspel så blev det en utvisning.
  • edited July 2015
    Ibland spelar det ingen roll hur hårt man slår i de första 4 rundorna (orcherna gjorde 4 cas runda 1-4) när man inte kan hantera boll eller räkna rundor... :D
    Khornes killar fick en blitz runda 1 och utnyttjade orchernas oförmåga att plocka boll. Efter lite krångel vid orchernas TD-zon lyckades Solskallarna springa in matchens första TD...
    Orcherna försökte få upp bollen till en snabb TD men räknade fel på rundorna, så det behövdes 2 chainpushar, 1 handoff i en zon, en 3+ dodge och 2 GFI:s för mål...
    Allt gick bra förutom första GFI:n...

Med 0-1 in i andra halvlek där Solskallarna började med boll trodde nog orcherna att det var kört, men med 11 spelare mot 8 kunde dom försvara som dom skulle och trots lite luriga studsar så fick dom tillslut tag i bollen och kunde löpa upp och göra 1-1 i matchens sista runda!

ImageMatchReport.aspx?Id=325427&lang=en&bg=orca

Tack för en bra match som visade sig bli sjukt mycket tuffare än det kändes i runda 4! :D

Värt att nämna är att Solskallarna foulade nog 4 gånger utan att få en enda utvisad.
    Orcherna foulade 1 gång och fick den orchen utvisad direkt!
    Dessutom en blitz och en riot som drog fram tiden visade klar o tydligt vilken sida domaren var på i denna matchen... :D
  • edited July 2015
    Det blev en snabb dag 6 och de enda utmanarna till Equilibris ledning lyckades spela oavgjort i sin match. Därmed är guldet i händerna på Evil Sunz of Borkses. Grattis i förskott till Equilibri! Den sista rundan är dock kvar att spela och silverplatsen är hett omstridd. Då darkaim vinner på WO i matchen mot stenfan blir slutpoängen för honom 14 poäng vilket både brocCooLi och Maestro kan komma upp i om de vinner sina matcher. Avgörande då blir tiebreakers som enligt första inlägget är: Head-to-head, TD-skillnad, antal TD, Cas-skillnad, antal Cas.

OBS: Tabellen är något skev då darkaim och Nikolai redan fått sina poäng för sista rundan.

ranking-6.png

Sista rundan börjar således nu och sommarligan är snart avslutad. Slutdatum är fre 24 juli men detta kan komma att förlängas beroende på semestrar och dylikt. Hör av er om ni inte kommer hinna med innan slutdatum så förlänger vi omgången. Som tidigare så vinner man på WO om man möter stenfan eller Mudpuppy.

resultat-6.png
  • edited July 2015
    Antar att det inte blir någon form av slutspel?
    Intressant o veta nu när jag lirar sista matchen mot brocCooLi... :D
  • Well, då var den matchen slut...
    Blev en riktig grindmatch som slutade 0-0 vilket innebär att Evil Sunz of Borkses är helt obesegrade i denna härliga liga! :D
    Dvärgarna gjorde sitt bästa för att trampa ner orcherna i marken vilket endast resulterade i en cas på en inhyrd goblin och 2 (!) utvisade bollhållare... Som dessutom var Blitzers... :D
    Men Deathrollern presterade bra i alla fall! Fick även MVP:n... :D

ImageMatchReport.aspx?Id=325627&lang=en&bg=orca

Tack för en skoj o underhållande match! Var ju nära att kunna lösa vinsten... :D
  • nja... helt rätt hade du inte i din rapport.

foulade med bollhållande blitzer en gång utan att bli utvisad, tror det var i första halvlek. sen foulade jag med bollhållande blitzer en gång i andra halvlek och blev utvisad. och i slutet av matchen tog en blocker upp bollen och foulade, och blev utvisad :D

tror min andra blitzer fick en badly hurt på sig.
  • edited July 2015
    ranking-7.png

Första säsongen av sommar-Boot Camp är avklarad! Om folk vill kan vi köra en playoff mellan lagen eftersom säsongen blev kortare på grund av två avhopp. Vad säger ni?

Equilibri tog hem en klar seger med sina grönskinn, Evil Sunz of Borkses. Han erhåller därmed den imaginära förgylda stöveln som pris samt en symbolisk vinstsumma.

Tvåa kom Paradox Puppeteers med sina dodgande och bollspelande Tzeentch-dyrkare precis före darkaims grönskinn Grind'N'Go som knep tredjeplats. Tie-breakern mellan dem är TD-skillnad.

Fyra blev de Khorne-dyrkande Solskallarna med Nikolai II före brocCooLis skäggbiffar "Nånting med mugs kanske" på femte plats. Även här var tie-breakern TD-skillnaden.

På en stolt sjätteplats landar Sammails blodsugande "The Thirsty Dozen" som kämpat friskt och meddelar att han haft en rolig säsong trots resultatet.

Säsongen är slut men ligan återkommer nästa sommar. Vi får se om Blood Bowl 2 då lyckats föra in alla raser och att vi uppgraderar ligan eller om vi kör vidare på Chaos Edition. Skulle det senare bli fallet kommer de lag som deltog i denna säsong få vara med förutsatt att de stannar kvar i ligan och inte spelar fler matcher från och med nu.

Här är listan på alla matcher och deras resultat:

resultat-7.png
  • Om ni andra 3 som är med i top4:a är sugna på en Playoff (för skoj skull och för att få hämnas på mina grönskinn!) så hade det varit roligt!
    Gillar att lira orcher online, så det hade varit sköj att köra nån match till! :D
  • Ligger lite lågt just nu med slutspel men om folk vill köra en fyrmanna playoff så tycker jag vi kan ta det mot slutet av sommaren. Darkaim kunde inte men i sån't fall kör vi equilibri, jag, nikolai och broccoli. Hör av mig senare när det är dags.
  • Låter bra! Mina orcher vill slåss mer! :D
  • låter kul :)
    gillar också det du skrev om att det var möjligt att ha laget till nästa stockbowl summer boot camp. om det inte är bb2 då dvs.
  • Jag sparkar igång slutspelet till sommarens liga nu med fyra spelare! Försök få till era matcher innan nästa fredag.

resultat-sf.png

brocCooLi, vi möts i semifinal. Kan du köra i helgen? Efter kl 20 brukar funka för mig.

• Nikolai!

Så, det blev en liten Top4, alltså! :D

Jag är ledig lördag o söndag. Har en annan match bokad 13:00 imorgon, men i övrigt kan jag hela helgen.
    Sen är det lite lurigt med måndag o tisdag. Om du inte kan lira i helgen så får vi höras om nästa vecka istället.
  • edited September 2015
    (fick inte BB Managern att funka så det får bli en textrapport istället)

brocCooLi och jag fick oss en riktigt bufflig semifinal med många vändningar. Första halvlek tar jag emot bollen, blir sackad av dvärgar men lyckas rädda upp situationen och peta in 1-0. Andra halvlek sätter jag upp ett väldigt snedvridet försvar i hopp om att brocCooLi kommer sträcka sig för brett... efter en hel del otur med tappade bollar ser det illa ut med flera kaoskillar bakom dvärglinjen då jag satsat hårt på att pusha in 2-0. I sista sekund får dvärgblitzern tag på bollen och lyckas genom ett litet mirakel undvika att bli stompad av både en minotaur och en tokig leapande beastman för att i hans slutrunda klämma in 1-1 efter två GFI.

Sen går det åt helvete. Jag har inte kört Cyanide slutspel tidigare så jag utgick ifrån att det var som i grundreglerna att det blir ny avspark, att jag tar emot bollen och att jag får in lite KO-folk. Så var det inte, utan fyra rundor läggs på matchen istället. Jag tar alltså emot bollen, blockar lite dvärgar och tror sen att det ska bli ny halvlek... istället står jag i en usel sits med typ 10-11 dvärgar mot 6 kaoskillar... och jag ska försöka göra mål.

Eeeek...

Lyckas som ett mirakel, utan några rerolls kvar, pressa mig upp på vänsterflanken medan min warrior står och håller högern tillsammans med någon enstaka beastman. brocCooLi gör det dvärgar gör bäst och späker ner mig fullkomligt. Till slut lyckas jag få bollhållaren upp för att assistera en block och om jag bara får en push på den dvärgen står jag säkert från en blitz och har fritt fram mot målområdet. Det blir... dubbelskalle. Hade jag fått ned han hade jag haft stor chans att vinna men så är det med Nuffle... hen väntar tills det är som mest avgörande.

Slutet blir fet dvärgkross där det foulas ut spelare efter spelare tills jag har ingen kvar (tror alla var ute från plan)... brocCoLi springer in 2-1 målet i sin sista (24:e) runda och då har jag en runda på mig... det blir quick snap och jag förlorar då upploppet lyser med sin frånvaro.

Tack för matchen och bra dvärgspelat av dig brocCooLi. Lycka till i finalen!
  • lite rättelser:
    tror det var 7 kaosspelare mot 9 dvärgar. men efter varsin runda hade du tappat en eller två till.
    lyckades inte heller rensa bort hela ditt lag. tror du hade 1 eller 2 kvar liggandes på planen.

i övrigt bra beskrivet med extremt fulspel från foulande dvärgar. fick 4 dvärgar utvisade och då använde jag 3 bribes som jag hade tagit från inducements.
    vackert spel? vad är det för något? :D
  • edited September 2015
    brocCooLi wrote: »
    lite rättelser:
    tror det var 7 kaosspelare mot 9 dvärgar. men efter varsin runda hade du tappat en eller två till.
    lyckades inte heller rensa bort hela ditt lag. tror du hade 1 eller 2 kvar liggandes på planen.
    Jo du har nog mer rätt. Jag var nog bara så chockad av att vi fortsatte rakt av så jag återger nog bara känslan i stunden istället för korrekta siffror. :)
  • ja känslan kan jag hålla med om var betydligt värre än vad det var.
    förutom vårt 100%-iga passningsspel så var det ju inget skönlir från någon.
  • hur går/gick det med andra semifinalen?
  • Jag loosade så du ska möta Nikolai...
  • Har inte hört nåt. Mailar igen. Det är ju inte knallbråttom så matchen blir nog av inom rimlig tid.
  • nej jag känner ingen panik eller så om när den ska spelas. kom att tänka på det och blev nyfiken.
  • edited September 2015
    Ska vi köra match om tredjepris, Il_Maestro, eller hur funkar det med din PlayOff?
  • Validerade er match nu. Det ser ut som att det bara blir en finalmatch mellan brocCooLi och Nikolai och att jag och Equilibri hamnar på delad förlorarplats.

Lycka till och må den som sparkar hårdast vinna!
  • edited September 2015
    boot-prize.png

Nikolai tar hem slutspelet med sina Khorne-demoner "Solskallarna", ett passande namn till 2015 års sommarmästare i Cyanide-ligan. Equilibri såg ut att vara i ett mycket bra läge efter förstaplats i tabellen men blev sen utslagen i semifinalen av Nikolai.

Grattis Nikolai! Du vinner äran, lite prispengar och den digitala gyldene stöveln.

Beroende på hur Blood Bowl 2 utvecklar sig så kanske nästa sommars boot camp körs med den nya spelvarianten. Annars kör vi vidare på Chaos Edition. Behåll era lag i ligan så kan de i sån't fall delta i nästa säsong.
Sign In or Register to comment.