Säsong 17

13

Comments

• Vad har Bim mot Norse linemen? När jag mötte hennes amazoner med mina Norse för ett par säsonger slog hennes amazoner ihjäl 2 linemen och fixade -AG på en tredje. Jag van matchen med 2-1, så din eminenta rapport känns vagt bekant på något sätt :)
  • Jag måste ändå säga att det är rätt sportsligt av Bim att bara använda den fixade tärningen på hennes casualty-slag. ;)
  • Overnite sensation vs. Newmill Cheesemongers 2-1.

Många av er som ser resultatet tänker säkert att necrolaget skadade 7 halflings och körde därmed över laget med ett säkert 2-1 spel. Det var inte alls så. Jag hade ren och skär tur att jag lyckades vinna. Efter första halvleken stod det 1-0 till halflings. Sedan var det min tur att börja med bollen. Kocken tog bort alla re-rolls.

Efter 4(?) turns har jag möjligheten att göra mål. Då är 4 halflings skadade och 3 i K.O. båset. Problemet är att om jag gör mål så riskerar jag att Jonas gör ett mål till. Med andra ord: Ska jag ta en säker draw eller chansa? Jag låter NUFFLE avgöra. Om min foul lyckas mot hans halfling så gör jag mål, annars inte. Zombien foular och får en K.O. resultat. Jag gör mål.

Jonas har då 4 halflings i K.O. båset. Ingen kom in! 5 halflings och 3 treeman skulle då göra mål. Det blev inte bättre av att trädet som hade Break Tackle fick rötter (trots re-roll). Min runda 8 behövde jag för att vinna göra en go for it och Blocka en halfling med en Wight. Ta upp bollen på 3+, göra en handover på 3+, passa en quickpass på 3+ och ta emot den på 3+. Allt lyckades.

När sedan Jonas hade en enturner (jag hade Kick) var han extremt nära att lyckas. Allt fram till scatter lyckades. Halflingen landade säkert men en ruta för kort för att kunna nå fram till mållinjen.

Det var med andra ord TUR att jag lyckades vinna över den mycket skickliga coachen Ozt, som dessutom hade feber när han spelade.

• Det låter på sätt och vis som ligans andra 2-1 matchen igår, som jag såg på nära håll. Där var det ren och skär tur att Per besegrade sin mycket skickliga motståndare :)
  • Det var en rätt oeventfull första halvlek där mellan mina norse och Mooselords Underworld. Jag fick ut några pjäser och fick en flygande goblin tillbaka. 1-1. Vi hade båda tre re-rolls och jag tror fem totalt var kvar vid slutet av den halvan.
    Andra halvlek kom igång ordentligt typ runda 2 då Underworldarna åt upp sina kalsonger och började skalla marken blodig. Dom ramlade hit och dit, slog bara skallar och both downs och lite sånt. Sen blev det ändå lite match med en pass och en löpning av några pjäser (1-1, 1 skaven och 2 gobliner en bra bit in på min planhalva, bollen bredvid på marken).
    Jag lyckades slarva tillbaka bollen och då beslöt goblinerna sig för att både äta några badly hurts och ett par knockar. Mot slutet kunde jag bara knata mot målet rakt av. Inte alls solklart i touchdowns, men andra halvlek var riktigt ensidig överlag. Bara en kort liten förskräckelse där vid en passning (inaccurate) mot en skaven blitzer.

Efter matchen fick jag skillup på en Uffe och slog dubbelt. Velade en stund mellan Block och Dodge och körde på Dodge till slut. Block + Stand Firm är normal rolls. Dock är det inte så säkert att han tar sig dit. Break Tackle är också fint.
  • Tack för komplimangen @MartinS det var en tuff och skoj match.
    Men min TD var ju pga en Treeman som ställde sig upp, gjorde 2 GFI och break tacklade sig fram till en halfling som landade. Så inte helt kassaspåksäker manöver!
  • edited June 2015
    Det var runda 1 i andra där allt blev ärkepannkaka för mig. En god kandidat till att vara min sämsta bloodbowlrunda någonsin, faktiskt. Å andra sidan hade jag en mycket tur när jag kvitterade till 1-1 och jag hade en del flyt i runda 2-5 i andra då du inte fick ens fick putt på för att bli av med markeringen på din bollhållare och din bärsärk missade en jump-up-block mm.

Min tidigare kommentar till trots, så vet jag inte om du hade mer tur än jag. Det var definitivt inte tur som avgjorde matchen dock. Du hade ett bättre lag och jag tror du spelade bättre, speciellt i första halvlek. Jag hade nog också tagit dodge på Uffen, för övrigt.
    Edit: Nä, jag hade nog tagit block på uffen ändå :)
  • Block hade varit det stabila valet ja. Dom behöver inte dodge så mycket utan klarar sig bra på GS. Men jag slog ju en dubbel!
  • Efter slutet på runda 3 så leder Newmill Cheesemongers sin grupp! Jag är nöjd med det, nu ska jag bara fortsätta så här...
  • Nu är det klart att We eat you till slut kommer få spela slutspel (om de tackar ja). Kul :)
  • Tackar tackar jag svarar "Jag Kan Och Jag Vill"
    Ses i finalen Ozt =)
  • Det blir osäkert för Cohones del. Jag fick tyvärr en släng Nurgle och lämnade WO mot MartinS nu i veckan.
  • Fyra av åtta lag som går till slutspel har coacher kommer från Tullinge. WOW!
  • edited July 2015
    Yeah, go Tullinge! Och jag blev bästa lag i grundserien för andra gången på tre säsonger. Det har inte varit någon tur involverad alls. Jag lovar ;)
  • Jäkla Tullinge alltså =)
  • Merciful Release kommer få spela slutspel trots att de har -5 i TD-skillnad. Kan det vara ett rekord? :)
  • Precis det rekord jag vill ha! Tack David.
  • Ska David inte spela? Det innebär...
  • edited July 2015
    Jag tror @Pellevin syftar på denna målfest...

Både @Mooselord och @mufflo har väl tidigare deklarerat att de inte har möjlighet att vara med i slutspelet, och därmed blir det minst två platser lediga. @Pellevin är första reserv som den med sämst målskillnad av de på 10 poäng.

Jag inväntar bara svar från några till om de kan vara med eller inte, sedan ska jag lägga upp matcherna.

Det är intressant att de två som gjort bäst ifrån sig i gruppspelet inte ställer upp i slutspelet!
  • Dom vågar ju inte såklart,jag är ju i slutspel och kommer sopa banan med alla =)
  • Oavgjort i finalen då @Viking? ;)
  • edited August 2015
    Absolut ser fram emot en lång förlängning,där ag5 gubbar stupar till höger och vänster,jag var ju snäll senast bara =)
  • Det blev till slut två coaches som avböjde slutspel. Så även den andra reserven (jag) kommer med.

Matcherna är nu upplagda enligt de vanliga reglerna.
  • edited August 2015
    tycker det är helt fel jag ska möta darkland,vi är ju i samma grupp,och dessutom är ju jag en serievinnare nr 3 i ordning om moose hoppar av borde ju jag möta den som är näst sämst i botten enligt tabell,vilket borde vara du eller nån annan på 9 poäng magoo,
  • edited August 2015
    Jag håller med Viking. Det känns inte rätt... men vid närmare eftertanke kanske det ändå stämmer.
  • Kan tycka att det borde finnas en regel som förhindrar två lag från samma grupp att mötas i en kvartsfinal.
  • Mago har planerat slutspelet korrekt utifrån nuvarande regler. Efter en lite konstig situation för 2 säsonger sedan rankas numera alla lag enbart poäng när det gäller slutspelsrankingen. Jag tycker nuvarande system är bättre än hur det var förr.

Möjligen kan man tänka sig att lägga in en spärr så att lag inte kan möta lag i samma grupp.
  • Från våra regler:
    The teams will be matched highest versus lowest in falling order, by season score:

1 vs 8
    4 vs 5
    2 vs 7
    3 vs 6

@Vikings 11 poäng gör honom till 3:a, efter Grotsky och Tusse som båda har 12 poäng.

Det är @Zeke73 som är 6:a med sina 10 poäng och -1 i målskillnad (David och Per är 4:a och 5:a med 10 poäng och 9 respektive 1 i målskillnad).

Sedan kommer Pellevin med -5 i målskillnad och sist jag med 9 poäng och 3 i målskillnad.

Det kan såklart hända att jag räknat fel eller missat något, berätta isåfall gärna vad.
  • edited August 2015
    nä du har säkert rätt i räkningen,men jag är ju serie vinnare i grupp A det borde betyda mer än att ha fler poäng i grupp C eller D som är en mkt lättare grupp,berätta gärna i vilken annan sport där ettan i grupp A för möta tvåan i grupp A i en kvartsfinal,finns nog ingen sånn sport,självklart kommer jag möta zeke och ha en rolig match,men jag kallar det hela shannanigans
  • Trist att inte kunna spela slutspel efter en ganska stabil säsong :( men blir lite långt pendlingsavstånd :)
Sign In or Register to comment.