Gult och blått känns inte som ett måste. Kolla några av de andra klassiska DE färgschemana så kanske du hittar någon mer originell men ändå oldschool som du gillar förståss. Jag gillar Ulthuan renegades t.ex. (Källa: Bloodbowl.org)
Osäker på om det är för mycket gult.
Hoppas också att mattlacken kommer att ta bort glasen.
Planen är att byxor, handskar och hjälmprydnad målas svarta, men med blått som highlight. Stövlarna blir bruna. Håret vitt/grått. Vad tror ni? Bra/dåligt?
Jag ska testa att ljusa upp det blåa då jag tycker att det just nu är lite väl mycket obalans mellan det gula och blåa samt att jag är lite rädd att det blåa blir allt för mörk efter lackning.
Fick äntigen lite bitz i posten idag och börjat experimentera med deras hjälmar.
Dock lite osäker på om jag ska låta dem har hjälmar eller endast maskerna inkl fjädern.
Vad tycker ni?
kan tycka att bara mask med fjäder ser coolare ut än hjälm också. tänker att de är för coola och hårda för hjälm och istället tar på sig sin mask för att sedan kunna spöa skiten ur motståndarna.
kan tycka att bara mask med fjäder ser coolare ut än hjälm också. tänker att de är för coola och hårda för hjälm och istället tar på sig sin mask för att sedan kunna spöa skiten ur motståndarna.
Jag gillar hur du tänker, för jag tänkte precis så
Gör det kanske enklare att skilja på linemen och blitzers också.
Tror att jag gör så
Comments
snygga flings i slutet.
Visst är de gulliga, men låt dig inte luras. Det är hemska dvärgar!
Lite 2nd edition-känsla
Hur hade ni målat?
Får testa mig fram
Tänkte göra en lineman till innan jag börjar med GS och målning, om inte blitzer bitzen kommer innan dess
Jag har bara filat ner hjälmarna lite, så att de inte är så spetsiga.
Hoppas också att mattlacken kommer att ta bort glasen.
Planen är att byxor, handskar och hjälmprydnad målas svarta, men med blått som highlight. Stövlarna blir bruna. Håret vitt/grått. Vad tror ni? Bra/dåligt?
men jag tror det kan funka riktigt bra när resten också blivit målat.
Kommer att prova med Dark Side Cowboys färgschemat istället.
Ett exempel på det.
Tack! Det värmer i nördhjärtat
Ska dock försöka ljusa upp det blå lite ytterligare.
Är ganska dovt just nu, speciellt i jämförelse med det gula.
mer seriöst: mycket bättre än det första förslaget. kan nog bli ännu bättre när det ljusas upp.
Gillade det där mörka, åt det lila hållet på det blåa.
Men du får ju göra som du vill.
Jag ska testa att ljusa upp det blåa då jag tycker att det just nu är lite väl mycket obalans mellan det gula och blåa samt att jag är lite rädd att det blåa blir allt för mörk efter lackning.
Fick äntigen lite bitz i posten idag och börjat experimentera med deras hjälmar.
Dock lite osäker på om jag ska låta dem har hjälmar eller endast maskerna inkl fjädern.
Vad tycker ni?
Inspirationen är den här snubben.
Jag gillar hur du tänker, för jag tänkte precis så
Gör det kanske enklare att skilja på linemen och blitzers också.
Tror att jag gör så
Tackar!
Jag lutar åt att bara ha masken
Tackar
Ja, det såg bättre ut jämte linjespelarna
Hud och rustning är färdiga.