BitterBowl 10: Bull run of Bromma. 22 november, fyra matcher.
Bitter Bowl 10: "Bull run of Bromma" är en endagarsturnering 22 november 2025. Fyra matcher. Regn, mörker, gråt och upprörda kossor på planen.
Turneringen är NAF-godkänd
REGLER: https://docs.google.com/document/d/1_8L9CtMLJN-5R9-84TnLr2rt4zIr6s_18yYT1OGbeZo/edit?usp=sharing
TOURPLAY: https://tourplay.net/en/blood-bowl/bitterbowl-10-bull-run-of-bromma
PLATS: Bällstavägen 242C i Bromma
KOSTNAD: 120 SEK per person. Swishas till 0733773296. Märk betalningen med BB10+swebbanick. Kaffe, hårda karameller och en patenterad BITTERMACKA som kvällsmål ingår.
DELTAGARANTAL: Max 16 personer. Anmälan sker först här på forumet, därefter kan ni börja leka i Tourplay.
VIKTIGA DATUM:
Sista dag att betala anmälningsavgift: 1 november 2025
Sista dag att registrera lag i Tourplay: 7 novermber 2025
SCHEMA:
Lördag 22 november:
0850 - 0920 Vi träffas och tittar vuxet på varandra
0920 - 1140 MATCH 1
1140 - 1240 LUNCH
1240 - 1500 MATCH 2
1500 - 1510 Bensträckare och kaffe
1510 - 1730 MATCH 3
1730 - 1750 BITTERMACKA
1750 - 2010 MATCH 4
2010 - 2030 Prisutdelning och kärlek
Priser kommer att delas ut i följande kategorier:
Turneringens vinnare
Andraplats
Bittermandeln (Wooden spoon)
Bästa Matador (Flest TD och Bull CAS med matadoren)
Bästa Tjur (CAS i allmänhet med tjuren
Bästa Rookie
Karta: Grönt är mat, orange är parkering, rött är busstationer

Comments
Anmälda:
Reserver:
63 år efter the magic bullet. Måste vara med.
Hade varit trevligt men med både Finish Nationals och UK Masters samma månad så måste jag hoppa på denna..
Nu när BitterBowl 9 är över så lyfter vi blicken mot BitterBowl 10!
November har mycket spännande som händer, men om vi blir minst sex personer så kör vi.
Anmäler mig
Den här gången ska jag vara med!
Anmäler mig
Prellar deltagande :)
Jag vill spela
Jagär på
Jag prellar!
Jag tycker det ser ut som det finns lucka i slutet av november så jag anmäler mig
Jag är intresserad!
Potentiell premiär i BitterBowl-sammanhang! Måste börja skissa på soundtracket till "Havaji kommer på besök". Känns som en stabil hårdrocksdänga. 😊
Äsch, lite sweeping i moll harmonisk när jag kliver in i lokalen räcker bra.
Eller kanske "It's time to play the music, It's time to like the line"
Hej, noob och Brommabo, gärna med någon gång om man får plats.
Hej och välkommen till hobbyn. Kul med fler lokala förmågor. Alla mina turneringar är öppna för precis alla erfarenhetsnivåer. Det är nog rentav sant för 99,99% av alla turneringar i världen.
tror jag vågar preliminärt anmäla mig. hurra!
@Drudgedouche Kan även tipsa om stockholmsklubben Stockbowl om man är intresserad av ligaspel.
Tack, super!
Kul, välkommen!
välkommen :).
Bumpar denna och frågar även @Drudgedouche om du vill anmäla dig? Är du heeeeelt ny så rekommenderar jag att du tar ett par matcher innan en turnering. Vi är några som bor i västra Stockholm :).
Skoj. Fick faktiskt "Bittert" med stryk en kväll förra veckan. Sugen på att anmäla mig för mer pisk om livet inte kommer emellan 22 nov.
En och en halv veckan innan den ska betalas, så du hinner fundera en vända. Vore toppenskoj om du ville vara med.
Mina elaka alver ber om ursäkt för att de gjorde alvgrejer mot dig. :)
Hehe, behöver få chans till revansch :)
Förtydligande:
BitterBowl 10 och 12 (i november och december) kommer att använda BB2020-regler, även om den nya utgåvan hinner släppas. Därefter växlar vi över till nya reglerna, i alla turneringar från 1 januari 2026 och framåt.
I'm in, väntar bara på godkännande från NAF.
Hurra! Grymt kul. 👍🏻🙂
Kul!! Välkommen!!
men jag har paxat bottom table😂…