Fått mitt nu, tycker det känns förvånansvärt bra. Snygga skills. Tappad boll att de inte matat in errata och FAQ. Men allt nytt verkar kul och bra genomtänkt för vad det ska vara. Det blir ju aldrig så att det utmanar standard-BB men det här ser faktiskt ut att kanske gå att köra en kort liga med nån gång.
@Pellevin ja än så länge är det ju mest hypotetiskt men den varianten har föresvävat mig. Men så förödande kanske det inte blir ändå om någon skulle spela på en lite felaktig plan en match, bara det inte gagnar ena sidan för mycket. Det känns mest som en logistisk fråga för mig - krångligt att hålla på och bygga banor varje omgång.
Vi har spelat några matcher och reglerna är okej. Men spelplansbrickorna från första versionen är roligare att spela med eftersom det är större ytor att röra sig på. I andra versionen och nu i den nya tredje versionen är det för mycket smala korridorer som går att spärra helt, vilket inte är så kul.
Comments
Tycker Dungeon bowl i sig låter bra - men svårt att motivera att köpa lådan, bara onödigt i den utöver boken.
Skulle ju vilja att de släpper regelboken separat.
Kommer iaf vänta - håller med @grumplekins om att de nog är en pass på lådan iaf
Kommer att inbringa en massa coola kroner om 20-30 år, fortfarande inplastad…..
Right!!
Jag har köpt, är det helt prisvärt? Beror på
jag ser det som booster till mitt ogre lag och en ny chans för mina dvärgar där jag målade hälften dåligt.
Allt annat tar jag med glädje och hoppas ha kul med
Håller med dig Drexxl, det kostar hobbypengar... Lär bli derpigt och kul. :)
Största problemet är att vi behöver vänta till mars nu innan regelförklaringar kommer…..
Fått mitt nu, tycker det känns förvånansvärt bra. Snygga skills. Tappad boll att de inte matat in errata och FAQ. Men allt nytt verkar kul och bra genomtänkt för vad det ska vara. Det blir ju aldrig så att det utmanar standard-BB men det här ser faktiskt ut att kanske gå att köra en kort liga med nån gång.
Tror också det kan funka för turnering om man kör tidsgräns och oavgjort om ingen hinner scora på sin tid.
Det kanske skulle funka om man hade förkonstruerade Dungeons.
@Pellevin Ja, jag tänkte man kunde ha några och så singlar man om vem som väljer dungeon (så får den som förlorade singlet välja dugout).
Bra tänkt! Men för att detta skall funka kanske planerna måste finnas utskrivna på stora papper i förväg. För att undvika förödande misstag.
@Pellevin ja än så länge är det ju mest hypotetiskt men den varianten har föresvävat mig. Men så förödande kanske det inte blir ändå om någon skulle spela på en lite felaktig plan en match, bara det inte gagnar ena sidan för mycket. Det känns mest som en logistisk fråga för mig - krångligt att hålla på och bygga banor varje omgång.
[img]https://cf.geekdo-images.com/twiKESw2tGpapdIpxxkBUQ__imagepage/img/N2ZXETQljQ2TSHFwMfINPrBJO2U=/fit-in/900x600/filters:no_upscale():strip_icc()/pic6842537.jpg[/img]
Vi har spelat några matcher och reglerna är okej. Men spelplansbrickorna från första versionen är roligare att spela med eftersom det är större ytor att röra sig på. I andra versionen och nu i den nya tredje versionen är det för mycket smala korridorer som går att spärra helt, vilket inte är så kul.
Här är reglerna till 2nd edition om någon är intresserad (det står 3rd ed i länken vilket är fel).
dungeonbowl-3rd-ed.pdf (wordpress.com)