Trolle Strid Jag frågade på något forum när jag målade mina och de sa att runner (prinsar) hade gul och blitzers (lejon) ska ha röd bas. Så jag har gjort så med. Har ingen koll på om det är rätt egentligen eller så. Men röd på lejon känns rimligt tycker jag. De är ju blitzers helt enkelt. Prinsen är lite skum.
Nyaga Jag kör khaki på blitzer och sepia på lion. Därutöver rostbrun på throwern och en simpel ockra på linos.
83wotan varför allt det här snacket om vilka basfärger det ska vara? den enkla och rätta lösningen är att inte spela detta hemska alvlag!!!
Pellevin Skuld Det var en nyhet för mig att Runner ska vara blå. Den har alltid varit gul förut, och ändringen har nog inte slagit igenom ännu.
mikethemachine Pellevin intressant att runner har varit gul egentligen då de två första jag tänker på är dwarf runner och dark elf runner som båda har passing access. Tror jag markerade mina vita om jag minns rätt. Nya färgkodningen har helt klart inte slagit igenom i Sverige. Tror inte jag sett en enda big guy som är orange. Har noll koll på övriga blood bowl community.
Skuld Pellevin Jag vet jag tycker det är konstigt också, för mig har runners alltid varit vita tillsammans med throwers
Duckwing Jag hade absolut inte koll på att runners tydligen ska vara blå nu. Det känns fel eftersom blå är kopplat till block för mig. Sen blir ju det rätt ändå när det gäller HE. Lila på prinsarna är väl bäst då. Jag tycker att lila/rosa är en bra färg generellt för "skumma" positionals.
Pellevin Det gör mig ont att medge detta. Jag kommer att sätta @Mago högre än alla regler. Det blir röda prinsar och blå lejon.
coma Pellevin alltid drabbar det nån när man går mot strömmen 😃 Tips från Alicante av en spansk spelare var att använda olika färger för samma skills på samma positionstyp. Eller tips och tips hen gjorde så och var nöjd med det på sina kattfigurer...
mikethemachine Pellevin Mitt logiska tänkande hade valt att göra så men jag tror förvirringen kommer vara stor hur man än gör. Svårt att få alla att tänka lika så som NAF och boken skriver.
Mago Magkänsla och tradition är svårt att frångå, även om det inte följer NAFs nuvarande rekommendationer.
brocCooLi coma smart! tror jag ska börja anamma detta med proxymodeller, typ gamla high elf modeller som jag proxar som elven union. för att undvika förvirring då alltså 😃
Mago Speciellt när NAF ändrat sin standard. Tur att modellerna i alla fall borde vara ganska lätta att särskilja i det här fallet.