Juiblex Alltså grupp C, är det Fransk Bloodbowl som spelas i denna grupp?!? Värsta myglet norr om Paris!!!
sirvejlance Denna säsong börjar som vanligt, mitt lag bränner ljuset i båda ändarna i första matchen och gör 4tds o 3 cas utan att använda en enda reroll, för att spela sista 3-4 matcherna som ett gäng handväskor.
Duckwing Ionas & @Trolle Jag kollade kapitlet i regelboken och där stod inget om att man inte kan spara pengar vid redraft så jag räknar med att jag inte fuskar som gjort det.
Spelledaren Duckwing Cash —> redraft budget Efter redraft —-> 0 extra kan behållas. Så om du har 1300 redraft kan du köpa lag för 1200 och behålla 100k i banken om du vill.
PrivateNiCeGuY Skrev i discorden också men denna sida kanske är mer officiell. Följer Stockbowl strikta fire/hire regler så man måst köpa innan man sparka? Detta är något som lyfts i regelboken men jag vet inte om tourplay följer det eller om Stockbowl följer det, men referens är Fumbbl som inte följer det (ännu)
Duckwing PrivateNiCeGuY Förra säsongen funkade det så i Tourplay, så jag antar det är så denna säsong igen. Jag vet inte ens om den funktionen går att stänga av i Tourplay.
Bitter Vi följer det som Tourolay tillåter vad gäller hire/fire. Behov av att ändra det får vi se över inför nästa säsong. Manuell hantering av sådant för admin känns lite omständigt.
NastyUnicorn @Ionas @grumplekins Jag använde 5k ur min treasury i matchen mot Duckwing. Kan ni dra av det så här i efterhand? 🙂
DavidD Hallå alla. Kan man backa att man sparkat en spelare i Tour Play? Jag trodde man kunde köpa en ny direkt men nej. Miss av mig jag vet men tänker att alla får backa en dum grej eller nåt.
Bitter DavidD Finns ingen undo-funktion för det. Vi kan diskutera inför nästa säsong vilka ”hoppsan”-regler som ska finnas. Just nu får du tyvärr leva med det.
fjugin Bitter Kom ihåg att medlemsavgiften måste betalas under hösten för att vara med och leka. Kassören återkommer om det i separat tråd. Vad hände med detta?