Duckwing Håller inte helt med dig här, men förstår vad du menar!
Det ena betyder inte att den andra är fel... men jag håller inte med dig :-).
När jag sitter på top table (vilken svindlande tanke) så vill jag inte behöva lägga ner tid/energi på att se att den figur som nu är i min TZ för bollhållaren är en Blitzer, Blocker eller figuren som står 2 rutor bort är en Runner med MV+7 för att den som har målat figurerna har valt olika färger på bältet som visar vilken position figuren har...
Är basen målad för att representera position så blir det mycket mycket tydligare och chansen att jag misstar mig minskar något...
Men det betyder ju inte att övriga figuren inte kan vara målad i Golden Demon standard eller möter en ny coach som håller på att måla sina första miniatyrer...
Men under själva matchen så är det enda som jag bryr mig vilka skills/position som står vart...
Nu tillhör jag varken den värsta tryhards- eller "Bara roligt att vara här"-gruppen, men det handlar om tydlighet och tids/energi-optimering för mig. Jag vill inte behöva fråga om varje figurer i 3-5 rundor för att sedan missa något under runda 15-16 (nu händer ju detta ändå).....
Vill bara att spelarpositionen skall visas på det enklaste och tydligaste sättet (behöver inte ens följa GW färgguide), bara genom att två av baserna är rosa så ser jag att dessa två inte är detsamma som dom andra fyra lila baserna...