Angående regler:
Charge avslutas om någon spelare orsakar en turnover.
Det är tydligt i regelboken - Knocked Down eller Fall Over på "Selected Player" avslutar Charge.
Activating Trickster does not cancel Chomped. (Men jag håller inte med)
Jag håller med dig lite men de tänker väl att "Removed from square" är samma som "Leave square", vad vet jag. Tror inte det händer så ofta iaf.
Om bollhållaren använder Wrestle och har Safe Pair of Hands så orsakas ändå turnover. (Men jag håller inte med)
Turnover, s 35, punkt 3:
- A player on the active team that is carrying the ball is Placed Prone or forced to move off the pitch for any reason.
Känns tydligt för mig, vad ser du för lucka med hjälp av Safe Pair of Hands?
Du måste göra ”declare” för dina actions under en Charge kick off event.
Menar du innan man gör något med första spelaren? Jag kan tänka mig att man måste peka ut spelarna, men ser inget som stöder att man måste spika actions innan man gjort något.
Multiple block should do each step for both blocks before going on to the next.
Jag är inte säker på hur/när det spelar roll, men det kan ge den som blockar stor fördel jämfört med en annan tolkning (bättre att välja ruta för push när man redan vet hur andra slaget går). Tycker din idé här verkar bra men skulle tillägga att den aktiva coachen får välja i vilken ordning de resolvas inbördes (så det inte blir krock med push till samma ruta samtidigt).
A star player can not be named as Team Captain.
Enig såklart. Tror det kan vara så att reglerna täcker det (antingen med termen "starting roster" under team captain eller under Star Player inducement "cannot gain player advancements"), men hur som en bra grej för GW att klargöra.
Du får ge din Team captain en skill utöver Pro.
Enig, men anser att det är en TO-fråga, inte en regelfråga per se. Dvs det beror på regelpaketet för en turnering. GWs matched play säger inget om det.
Pogo players are effected by Tentacles and such
Den här är självklar. Pogo eliminerar negativa modifiers, men inte effekter man inte gillar allmänt. Tents är ingen negativ mod (och det är inte heller Chomp eller Shadowing).