Pellevin @Pidpad jag tänker att det finns några detaljer som är lite mer krävande, t ex Team Captain.
Tourplay är snabba med uppdateringarna, de kommer ha det klart en vecka innan SM helt säkert.
GW har med turneringsregler i boken som ser helt OK ut. De är ju inte beprövade av communityn men det är ingenting åas. Jag har föreslagit för SM-gänget att köra det som finns i boken, det känns som en bra väg att gå.
Sammanfattning:
1100, 1150 eller 1200 lagbudget föreslagen
Tier I - 6 skill points - max 1 secondary - max 1 star player - max 1 mega-star
Tier II - 8 skill points - max 2 secondary - max 2 star player - max 1 mega-star
Tier III - 9 skill points - max 3 secondary - max 2 star player - max 1 mega-star
Tier IV - 10 skill points - max 4 secondary - max 2 star player - max 1 mega-star
Elite skills (block, dodge, guard, mighty blow tror jag) är takade på fyra repeats
Ingen stacking
Primary kostar 1 skill point, Secondary kostar 2 skill points, Star kostar 2 skill points, Megastar kostar 4 skill points
Man får inte ta 2 stars + en mega-star, utan en megastar ersätter då en av ens tillåtna stars.
GW kommer publicera tiering antingen i regelboken eller på community-sidan.
---
Det finns ju potentiella problem men jag tror det är bra om vi kör en stor turnering med utgångsläget så har vi något att modifiera från sen. Det är ju samma för alla hur man än gör. Vissa lag är säkert feltierade av GW som vanligt men det känns som det ändå kommer bli lite slagsida hur man än gör.
Added bonus är att Tourplay kommer att prioritera det regelpaketet och att det därmed säkert inte blir något krångel för kommittén.