inforthepain
Findrickarn Coma som kan lätt undvara hundra tusen ;D
emilskaya
Nä, det är väl inget superbubbel man får för en hundring för en flaska. Men Bra att träna på, så man kan, när man kommer hem och ska stila med finbubblet
Duckwing
Jag blev faktiskt lite rädd när jag såg priset för bubblet innan jag insåg att det var en felskrivning :)
emilskaya
Haha, ja kolla det var inte gratis :-)
men
@Pellevin verkade obekymrad över priset...
Jag ändrar så fler kanske blir sugna :)
Bim
Såg det här först nu. Jag är helt klart intresserad! Jag har balklänningar från studietiden att damma av!
emilskaya
Tycker jag absolut du ska göra Bim :)
emilskaya
Kära vänner. Nu är det 4 veckor kvar till jag måste meddela om vi ska ha turnering eller ej. Vi behöver bli 5 till om det ska bli nåt. Så om ni vet med er att ni tänkt komma, anmäl er gärna. :)
Bim
Sådär, nu har jag anmält mig!
Har dock lite feedback på sidan med information om turneringen. I sista meningen med information om vad man ska ta med sig går det att läsa: "If your opponent can't easily recognize the different player types on your team, you must let him mark them somehow". Att benämna motståndaren som en han är rätt lätt hänt och det vanligaste scenariot i den här hobbyn, men det är missvisande, exkluderande och onödigt att könsspecificera.
emilskaya
Japp, du har helt rätt. Det är ett slentrianmässigt sätt att uttrycka sig på. Ska se till att det blir ändrat.
Snow
Ändrat och klart. Nya formuleringen finns under Etiquette-rubriken.
Bim
Tack för snabb respons/åtgärd.
Thursablot
Så länge man inte slänger sig med det språkmässigt vidriga hen så är könsneutrala benämningar något jag stödjer. Önskar jag kunde prioritera den turnering även jag. Hoppas ni blir tillräckligt många.
brocCooLi
mitt pronomen är hen @Thursablot. tack så jättemycket för att du tycker det är vidrigt. känns verkligen jättebra.
Thursablot
brocCooLi;5457 wrotemitt pronomen är hen
@Thursablot. tack så jättemycket för att du tycker det är vidrigt. känns verkligen jättebra.
Varsågod. Ditt pronomen i den meningen var
mitt.
Snow
Moderator: bryt ut den här hen-diskussionen?
Den här diskussionen dök upp på svenska40k bara för någon vecka sedan. Klistrar in vad jag skrev där. Det innehåller mer kritik mot kritikerna än det som lyfts här, men gäller för hen-diskussionen i samhället i stort.
Varför är det så svårt att acceptera att en marginaliserad grupp transpersoner har vunnit en liten seger i att ha fått ett pronomen att identifiera sig med? Varför måste man nödvändigtvis håna användningen av det? Varför förminska att identifikation med pronomen är viktigt, bara för att det inte är viktigt för dig? Detta när det dessutom fyller en förenklande funktion i vardagsspråket?
Som vit cis-man kan en gott acceptera nyordet och se glad ut. Deal with it. B)
brocCooLi
tack @Snow <3
emilskaya
Jag håller med @snow i det han tycker och om att denna hen-diskusion bör lyftas ut från denna tråd av någon admin- moderatorperson.
I övrigt anser jag att, påpeka gramatiska- och stvningsfelaktigheter som @Pellevin, @Inforthepain och @Duckwing gjort, är jättebra för att undvika missförstånd, då man lätt missar sånt.
Att påpeka slentrianmässigt användande av könsbestämande pronomen som @Bim gjorde är också relevant i (förhoppningsvis) vår strävan att könsneutarlisera vår hobby.
Vi är ingen stor grupp som spelar Blood Bowl i Sverige eller världen för den delen, och det är vår plikt att se till att alla känner sig välkomna, lika mycket värda och respekterade oavsett kön, hudfärg, religon, viljan att avstå alkohol eller valet att vara vegetarian/vegan eller någon annan avvikande läggning fråm den så kallade normen.
Att då som @Thursablot uttrycka en ytterst personlig åsikt, om användningen av ett ord som inte ens använts i formuleringen av regeln eller i diskusionen, hör inte hemma i denna tråden eller ens på detta forum. Då detta inte främjar Blood Bowlandet och leder bara till osämja bland oss likasinnade nördar.
Så vänligen försök hålla sådana orelevanta komentarer borta från detta forum.
Lard
Som moderator: Inget mer OT här tack. Disktuera turneringen här och ev. åsikter om pronomen och dess användning får ni starta en ny tråd under passande del av forumet för.
inforthepain
Anmäld men kommer nog spåna in i döden på vad jag ska spela.
Pellevin
Kul att du kommer Jannepanne, nu är vi snart tillräckligt många för att det skall bli av :)