Vill bara poängtera att det är viktigt att man respekterar en bokad tid!
Vi är alla vuxna människor med mycket annat i livet. Så en no-show på en bokad tid kan kosta den andra personen hela dagen/helgens planering om man har barn och fru man måste planera kring. Och göra de svårt för spelaren att återigen försöka få frugan att ta barn när man själv ska spela eller dylikt.
I förlängningen kan även detta beteende av no-show leda till att spelare i ligan tröttnar på hela ligan och allt läggs ner av ointresse - vilket jag vill tro att ingen här vill. Därför kommer jag agera relativt hårt på detta beteende.
Förtydligande kring reglerna
1. Vid bokad tid så har motståndaren rätt att efter 15 min utan information om vad som hänt helt enkelt välja att ta segern - meddela admin (med bevis om bokningstid)
2. En no-show utan anledning leder till varning.
3. En andra varning kan leda till att Admin byter ut spelaren mot en spelare på väntelistan/filler-lag*.
*Vid god förklaring så kan en sista tredje chans ges, men inte garanterat.
Med ovan som grund så rekommenderas därför att bokar tider skriftligt via FUMBBL eller discord. Vid inga bevis - båda ges en förlust brytet den 15:e / 30:e. Admin kommer inte sitta med båda och prata ut om ens känslor/varför de blev som de blev. Har helt enkelt inte energin/tiden.