Länk till ligan och discord
https://fumbbl.com/p/group&group=14937&op=view - FUMBBL, SNUBBL:s gruppsida
https://discord.gg/babztFah8f - Discorden
SCHEMA & MATCHBOKNING
Varje omgång har en tidsram på ungefär 10 dagars. Matchen ska spelas någon gång inom angiven tidsram.
Brytpunkt för omgångarna är den 10:e, 20:e och 30:e
Spelarna ansvarar själva för att boka upp och spela matchen inom de två veckorna*
Matcher ej spelade vid brytpunkten blir oavgjorda (0-0)**
Vid avslutad säsong så möts nr 1 och nr 2 i respektive division i en kamp om guldmedaljen och ett mindre fysiskt pris - Resterande får gärna vara publik alternativt tänka över sina livsval i en mindre paus innan nästa säsong börjar
Obs! Februari bryts den 14:e och 28:e
* Matchbokning sker lättast på FUMBBL via messanges eller discorden
** Admin kan, i samråd med spelarna i ligan, justera matchen till 1-0 om det är ena parten som uppenbart kan anses avgörande för att det inte gick att boka tid - Vid missbruk av systemet ges först varning sen avstängning! Detta innefattar självklart inte situationer där livet kommer emellan och spelaren har god anledning
DIVISONER & REGLER
Divisionerna spelar parallellt - Högre divisionen "Kräm de la Kräm" och lägre divisonen "Slaskhinken"
Hälften av folket i vardera division.
BB2020 regler gäller. Inga särskilda regler/undantag. FUMBBL:s BB2020 regler är mallen
Round robin, dvs. alla möter alla en gång - Nr 1 och 2 i respektive grupp möts en finalmatch för guldet i slutet av säsongen.
Denna liga är inte superseriös - primärt är ligan till för att vi ska ha det trevligt/roligt. Därmed så är slutresultatet inte det viktigast!
Sämsta 3 i översta divisionen "Kräm de la Kräm" går ner till "Slaskhinken". Bästa 3 i understa "Slaskhinken" divisionen går upp till "Kräm de la Kräm"
Vid bortfall/avhopp så tas folk in från väntelistan i ordningen de är listade med ett färskt lag. Nästa säsong får de börja med det laget i Slaskhinken likt reglerna om byta lag - a) Brocooli b) Pedda
Redraft mellan säsongerna - dock ej tyvärr inte implementerat än - får lösas manuellt på något sätt mellan säsongerna.
Om man vill byta lag så får man börja om i Slaskhinken - Om laget var i Kräm de la Kräm så tar högsta rankade frivilliga lag i Slaskhinken ens plats
T16 Fouling, stalling m.m. är helt tillåtet. Tillåts det i BB2020 reglerna så tillåts det - extern lista med belöningar för skada olika spelare uppmuntras
Inget onödigt gnäll. Har man en dålig dag så är de bättre att vara stoisk och tyst - otrevligheter kommer inte tillåtas och leder till omedelbar avstängning
SÄSONGSVINNARE & PRISER
SÄSONG I:
VINNARE
Kräm de la Kräm -
Slaskhinken -
GULDPRISET
Omålad Akhorne model - Sexig bas eller basning ingår ej!
(endast exempel på modelen målad)
Information
Jag är långt ifrån erfaren i FUMBBL systemen (eller ens BB2020) men kan tänka mig ge de ett försök att vara admin. Så ni får ha förstående över eventuella felsteg/missar jag kan tänkas göra både tekniskt och regelmässigt. Skulle inte tacka nej till någon/några tar på sig rollen som hjälpande admins, pm:a mig isf.
Välkommna, de kommer förhoppningsvis bli bra!