Eurobowl 2020 Polen. 2-4 oktober. Warsawa.
  • pedda said:

Attans.

Hoppas att de får tag i en större lokal.
    Är 80-lag lite?
    Hur många var det i Örebro?

Vill minnas att det var 80 lag i Sverige, Portugal och i Wales på Open sidan.

• @Kaju vi hade cirka 220 spelande totalt (båda turneringar) om jag minns rätt på EB i Sverige.
  • coma said:

@Kaju vi hade cirka 220 spelande totalt (båda turneringar) om jag minns rätt på EB i Sverige.

Alltså mindre än 80 EurOpen-lag.
    Hoppas att de kan utöka.
  • känns som intresset för eurobowl/euroopen och wc ökat de senaste åren så vet inte hur mycket en kan jämföra bakåt i tiden. iaf inte med när Sverige höll i det, var det ens detta milleniumet? .P
  • @pedda det var iaf 16 Eurobowl lag i Sverige och 22 senast i Wales så att de räknar med ett tak på 26 är ju ganska rimligt med tanke på mängden spelare på WC.
  • Ja, lite segt. Vi kom med men inte Mafoc-folket som anmälde sig lite efter... Hoppas verkligen de hittar större ställe, stort tryck efter WC antar jag.
  • Prutt då. Då blev det inget Polen
  • Detta laget verkar svårslaget i EurOpen:
    33. Norfolk Enchants
    kfoged - 10691 (C)
    Podfrey - 149
    AndyDavo - 19726

Men detta lagnamnet måste ju vara det bästa:
    72. We Love brocCooLi
  • Bara två världsettor och en 4-5:a
  • 80 lag är mycket.

EuroBowl 2016
    16 lag
    128 spelare
    EurOpen 2016
    30 lag
    90 spelare

EuroBowl 2018
    22 lag
    176 spelare
    EurOpen 2018
    70 lag
    210 spelare

• EurOpen 2016
    30 lag
    240 spelare

EurOpen 2018
    70 lag
    210 spelare

hur går detta ihop @NIWnW? antar att det är någon siffra som spökar på fel plats eller liknande.
  • slarv
    jag glömde tillfälligt bort hur man räknar med siffror
    rullade 1 på really stupid
  • nu ser det bättre ut :)
  • Efter helgens spel på Melisqusbowl så har 2 coacher till blivit utvalda.
    Thursablot imponerade med sina groteskt aggressiva Dark elves och kvalar in med dem.
    Oberwald_1 har med sina bra resultat i 2019 fått bra rating och får en plats med Humans.

Då kvarstår bara en plats och där inväntar vi rapport från Hannover nästa helg för att se Peddas resultat med hans pro elves.
  • Sweet, snyggt Thursabolt och Oberwald_1 :)
  • Tack! Så det står mellan Pedda och Coma på Elven Union?
  • Grattis både @thursablot & @oberwald_1 samt även nu andra som redan är klara

Kul att det är då jämnt i toppen!!
  • Ozt said:

Då kvarstår bara en plats och där inväntar vi rapport från Hannover nästa helg för att se Peddas resultat med hans pro elves.

3-1-2
  • Spännande
  • Efter mycket tankar och samråd med de som redan fått plats, så har jag nu frågat Kaju om han vill ha sista platsen i landslaget med sina Lizardmen och han har accepterat.
    Baserat på prestationen på Melisqusbowl till stor del.

Det blev då inte pro elves som jag hade tänkt, utan lizards som jag inte trodde på själv.

Alla pusselbitar på plats för landslaget nu kör vi!

Stort tack till alla som kämpat för att vara med, det har varit hård kamp om att få plats och jag tror att det är bra för Team Sweden som helhet i längden.
  • Grattis @kaju och samtliga spelare som kom med i landslaget.
    Ska bli fantastiskt kul att följa hur Polen äventyret går. :)
  • Grattis Kajuken!
  • Tack alla för ert fina stöd. Jag ska spela långsamt och time:a ut mig själv. Det vinner eller draw:ar jag tydligen på :)

Sorry @pedda att jag tog din plats. Vi får spela i samma lag en annan gång. Det gäller även @pipad och @duckwing.
  • Vad blev det för lag till slut? Det går säkert att läsa historiken men som gammal gubbe orkar jag inte det...
  • Ozt Norse- chorfs
    Skuld wood Elfs
    Iftp undead
    Pellevin orcs
    Thursabolt Darkies
    Oberwald human
    Kaju Lizard
    Melisqus Dwarf

Tror det är listan.

• Ser rätt ut tycker jag. Förutom Melisqus på dvärgar då.
  • Ozt said:

Ser rätt ut tycker jag. Förutom Melisqus på dvärgar då.

+1 tyckte det saknades en :)

• Grattis allihop. Jag är glad att det blev lite nytt blod, även om jag själv förlorade min plats. Kaju har varit nära att komma med flera gånger, så det känns extra gött.
  • Ryssland och Litauen har tillkommit som anmälda landslag nu.
    Lite spännande!
  • coolt!!!
  • Nu ser jag framför mig åtta ryssar som ragequittar när det går dåligt. :D
  • Eurobowl är nu uppskjutet till nästa år. 2-3 oktober 2021.
    Malta nu 2022.
    Mer info kommer.
  • Då får man önska laget lycka till då istället :)

• Ozt said:

Eurobowl är nu uppskjutet till nästa år. 2-3 oktober 2021.
    Malta nu 2022.
    Mer info kommer.

Då får vi mer tid att öva med landslaget, go go!

• Det betyder att dom av oss som inte kunde åka i år inte heller får åka nästa år. Dystert.
  • Ja, för mig som tackat nej till en plats känns det lite surt. Hoppar någon av anmäler jag intresse men vill inte göra det på någons bekostnad.
  • Undrar om EurOpen då är fortsatt fullt - litar på att mer info kommer :)
  • För mig känns det dubbelt konstigt. Jag skulle ha flyttat nu i september och vågade inte satsa på Europen i år. Igår fick jag veta att flytten är senarelagd till början av november, men det finns inte längre en tävling att åka till (och den är dessutom full).

Vet vi om det rullande fyraårsschemat på world cup rubbas eller blir det bara två Eurobowls mellan Dornbirn och nästa event?
  • Nu är jag inte så insatt men kvarstår vårt "landslag" till nästa år? Alltså de man anmält är de som ska representeras eller har "vi" valt att de som tog plats kvarstår som våra representanter? (Konstig mening jag vet, men jag tror ni förstår;))

Betyder det att det isf att nästa landslagsuttagning kommer tas ut till Malta 2022 på de prestationer som görs under en tvåårs period?
  • Det är kanske helt enkelt så att en del är satt på undantag och frågor som ännu saknar svar uppstår lätt...
  • Jag har funderat på saken.
    Det finns ingen lösning som är särskilt rättvis vad gäller landslaget tyvärr, det är kasst oavsett om laget kvarstår eller tas ut igen.

Det jag kommit fram till är att landslaget kvarstår som det är men jag om någon vill hoppa av får de säga till.

I slutändan kändes det för mig mest orättvist att ta tillbaka erbjudandet om landslagsplats.
  • Ozt said:

Jag har funderat på saken.
    Det finns ingen lösning som är särskilt rättvis vad gäller landslaget tyvärr, det är kasst oavsett om laget kvarstår eller tas ut igen.

Det jag kommit fram till är att landslaget kvarstår som det är men jag om någon vill hoppa av får de säga till.

I slutändan kändes det för mig mest orättvist att ta tillbaka erbjudandet om landslagsplats.

Tycker som utomstående att det är lika rimligt som alternativet - tror också att det kan vara vettigt att stryka 2020 som ”kvalår” då det är rätt oklart vilka turneringar som blir av och hur möjligheter till deltagande kommer se ut utifrån geografi och rådande läge osv.

• Hålla kvar landlaget, ja! Stryka resultaten från 2020, nej!

Vi har haft 2-årsperioder tidigare, t.ex. inför denna Eurobowl.

@Ozt, vet du något om året för nästa world cup?