Pedda målar modeller
  • Riktigt nice, bra jobbat :)
  • Wow! Jättesnygga, det gula kompletterar det blåa perfekt. Jag hade tänkt ett liknande färgschema till mina, vilka färger har du använt till det blåa?
  • Fetnajs!!
  • Så snyggt! Undrar också hur du fått till den blå huden?
  • Jag har använt mig av Vallejo Game Color Ultramarine Blue (72.022) och Vallejo Game Color Magic Blue (72.021) samt vitt.

Tack för alla kommentarer
  • Stiligt!
  • Svincoola bra jobbat! Är det metal eller resinvarianten?
  • coma said:

Svincoola bra jobbat! Är det metal eller resinvarianten?

Tack!

Resin. Jag tyckte dock att skinksen ifrån Fanath var för stora, så det blir gamla GW-skinks. Kommer snart, de är grunderade och klara för målning.
  • Synd om de är för stora har du en bra bild?

Skall bli kul att se laget färdigt! Blir det blåa skinks?
  • pedda said:

Nästa projekt

Dessa är Fanath eller hur?

• coma said:

Synd om de är för stora har du en bra bild?

image

coma said:

Skall bli kul att se laget färdigt! Blir det blåa skinks?

Jag funderade på att göra skinksen i en annan färg, men de blir också blå.

Morn82 said:

pedda said:

Nästa projekt

Dessa är Fanath eller hur?

Ja, det stämmer bra
  • Missat detta men mycket snyggt @pedda. Blå gult är alltid passande till eurobowl/euroopen dessutom...
  • Lard said:

Missat detta men mycket snyggt @pedda. Blå gult är alltid passande till eurobowl/euroopen dessutom...

Tack och det är det. Försöker du fråga om du får låna laget @Lard? :)
  • @pedda Du kan nog också spela lizards till bra kvalisort. De är inte superluriga
  • @lard det återstår att se. Har inte spelat dem på någon turnering än, men planen är att testa dem på Dungeonbowl nästa år
  • Snyggt, ser fram emot att se dem basade
  • Mjuk och fin blå!
  • Tack!

imp said:

Snyggt, ser fram emot att se dem basade

Baserna har jag inte löst än. Några förslag?
    Hur gör man tex djungel på ett enkelt vis? Finns det djungelväxter att köpa, som kan limmas på?
  • coma said:

Tack för tipset, men jag är lite tveksam till att skära loss dem ifrån baserna efter att ha målat dem. Dock bra som inspiration. Kanske kan jag skära loss detaljerna och limma på de existerande baserna?
  • @pedda de är helgjutna i resin så jag tror det skulle vara svårt att få till på ett bra sätt. Bättre att bygga egna då skulle jag tro.
  • akvarieaffärer kan ha passande växter för djungel har jag hört.
  • Lard said:

akvarieaffärer kan ha passande växter för djungel har jag hört.

IKEA också

Dålig bild på laget
    image

Medan jag väntar på lite saker för baserna började jag måla mina pro elf blitzers, som jag kommer att spela i helgen. Baserna kvar (och knäskydden skall bättras på), men det hinner jag innan lördag
    image
  • ska du bara spela med två blitzers?
  • brocCooLi said:

ska du bara spela med två blitzers?

Jag var otydlig. Jag målar upp två figurer för att användas som pro elfen blitzers.
    Resten av pro elf laget kommer att bestå av figurer som utgör mitt wood elf lag, dvs catchers, linemen och throwern kommer att användas för att representera båda lagen.
  • Nice @pedda
    Det ser riktigt bra ut :)
  • pedda said:

Jag var otydlig. Jag målar upp två figurer för att användas som pro elfen blitzers.
    Resten av pro elf laget kommer att bestå av figurer som utgör mitt wood elf lag, dvs catchers, linemen och throwern kommer att användas för att representera båda lagen.

jag antog det, men kom inte ihåg vilka de andra figurerna var som skulle användas. tack!
  • Intressant att du inte tar blitzer-modellerna, utan använder linemen som blitzers.
  • Nice @pedda
    Det ser riktigt bra ut :)

Tack :)

Mago said:

Intressant att du inte tar blitzer-modellerna, utan använder linemen som blitzers.

Jag gillade inte maskerna och rustningarna som orginalblitzerna har eftersom det blev "för mycket" jämför med mina linemen. Jag tog därför dessa.
  • Fair enough. Jag kör ju hela laget, då tyckte jag det var bra med lite skillnad.
  • Mago said:

Fair enough. Jag kör ju hela laget, då tyckte jag det var bra med lite skillnad.

Min tanke också :)
    Blitzerna passar orginallaget, som jag för övrigt har hört ska komma i resin nu i början av året. 30€ för hela laget (även de andra alvlagen).
  • Väldigt praktiskt att alvlagen har så lika uppställningar och positionals.
  • Snow said:

Väldigt praktiskt att alvlagen har så lika uppställningar och positionals.

Sant, men jag kommer ändå att ha tre olika lag.
    Wood/pro elf
    Dark elf
    High elf

Alla figurer är ifrån StarPlayer Miniatures, utom just mina pro elf blitzers
  • Slutspurten inled för ödlorna.

image

Stenplattor är limmade på baserna och nästa steg blir sand följt av det sista steget, växter.
  • Nästa projekt

image
    image
    image
  • lizardmenlaget blev riktigt bra!
  • Ödlorna blev riktigt snygga.
    Usch för chorfs men de blir säkert coola :)
  • Grymt snygg klo!
  • Ödlorna är supersnygga.
  • Tack och bock!
    Jag är nöjd med ödlorna. Synd bara att det inte blev någon premiär på Dungeonbowl bara.

Pellevin said:

Grymt snygg klo!

Tack! Även här är jag ganska nöjd
  • Stiligt!
  • Grymt coola Chaos dvärgar. Klar grabben ska ha en klo!
  • Snart färdig med de två första dvärgarna

image
    image

image
    image
  • Hur fick du till hudfärgen?
  • Drexxl said:

Hur fick du till hudfärgen?

med färg och pensel?
  • Drexxl said:

Grått, sen en wash med utspädd blå wash (GWs) och sedan lager av grått med mer och mer vitt

brocCooLi said:

Drexxl said:

med färg och pensel?

Och airbrush för primer och zenit highlight