Fusk och andra knep
  • i min match mot @Drexxl så fuskade han genom att inte säga till att jag hade 13 spelare på planen.
  • När jag precis börjat spela BB2 så var det en spelare som inte dök upp till vår match, och sedan hävdade att det var jag som inte dykt upp. Turligt nog för mig hade jag en dialog med en admin medans jag väntade.
  • Jag försökte i helgen blitza två ggr samma turn också det mot Kaju så han kanske är en fuskmagnet?
  • Jag har av någon anledning extremt svårt för att flytta turn marker.

Ah men det är inget fusk :)

Asroligt när motståndarn tror den har två turns kvar och sen når den inte för att den har glömt att flytta och sen säger man själv: ”Är det min tur nu? Ja men då kör jag min turn 7 och du kan flytta fram din turn marker till turn 7.” :D
    Den blicken man får är obetalbar xD
  • Jag skulle möta @kaju och få tärningar av honom. Sen skulle jag inte möta honom och fick inga tärningar :'( Det är väl fusk?
  • Har som tur varit väldigt förskonad från fusk inom BB, mer än misstagen av att ställa upp för många spelare på planen, ej 3st på LOS etc etc.

Min favorit som jag har varit med om är dock tärningsbaserad och det var när personen i fråga skulle rulla en tärning så fångade han den alltid precis innan den stannade och plockade upp den och förkunnade sedan resultatet, konstigt nog alltid ett bra resultat för just honom...
    Efter denna upprepande incident så blev det inte så mycket mera spelande med honom för min del :-D.
  • Jag fick tärningar av Kaju som bara rollar "I MET KAJU" ... Kan inte bevisa att det är fusk men nåt lurt är det med dedär tärningarna!
  • ...

Jag fick tärningar av Kaju som bara rollar "I MET KAJU" ... Kan inte bevisa att det är fusk men nåt lurt är det med dedär tärningarna!

...I’ll rest my case!
  • Juiblex said:

Min favorit som jag har varit med om är dock tärningsbaserad och det var när personen i fråga skulle rulla en tärning så fångade han den alltid precis innan den stannade och plockade upp den och förkunnade sedan resultatet, konstigt nog alltid ett bra resultat för just honom...
    Efter denna upprepande incident så blev det inte så mycket mera spelande med honom för min del :-D.

Jag lyckade göra något snarlikt i nu i helgen.
    Jag rullar armour, tärningarna stannar och det är över.
    Jag utbrister "det håller" och rullar för injury.

Min motspelare blev lite förvånad men han litade på mig när jag sa att det var över AV samt att med "det håller" så menade jag att blocken håller dvs går bra.

Hur man uttrycker sig för armour-rolls är knivigt då ett bra slag kan både vara över eller under AV (beroende på vem som rullar

• Just det. Inte fusk.
    Men! Genomskinliga tärningar som är är svårt att se vad som står. Torn med höga kanter som tärningar lätt gömmer sig bakom. Ta bort!
  • DavidD said:

Just det. Inte fusk.
    Men! Genomskinliga tärningar som är är svårt att se vad som står. Torn med höga kanter som tärningar lätt gömmer sig bakom. Ta bort!

Ta även bort korta spelare som inte ser över kanten på normalstora tärningstorn

• brocCooLi said:

i min match mot @Drexxl så fuskade han genom att inte säga till att jag hade 13 spelare på planen.

Har fortfarande inte psykiskt återhämtat mig.
  • Morn82 said:

Haha!

• Morn82 said:

DavidD said:

Just det. Inte fusk.

Ta även bort figurer som inte har nummer på basen..

• DavidD said:

Morn82 said:

DavidD said:

Just det. Inte fusk.

Och säljklart alla med AG 5

• Morn82 said:

DavidD said:

Morn82 said:

DavidD said:

Just det. Inte fusk.

Sant. Ag5 är fusk.

• Och alla wood elves
    DavidD said:

Morn82 said:

DavidD said:

Morn82 said:

DavidD said:

Just det. Inte fusk.

Sant. Ag5 är fusk.

Och alla Wood Elves!
  • Duckwing said:

Och alla khemri

Fixade stavfelet åt dig