Umeå Spring Bowl 3 - Spring Break - 11:e Maj
  • Hm, jag kan ha räknat fel så vi är nog 15 coacher i dagsläget, jag har bara 7 planer så jag behöver att någon tar med sig en ....
  • Jag har med min Reikland Reavers-matta.
  • Jag har med min Reikland Reavers-matta.

Det är lugnt, Gunnar som bor 15 meter från lokalen skulle ta med sig sin :D Tack ändå ;)
  • Jag tar den ändå. Jag avser spela mina matcher på den
  • Jag tar den ändå. Jag avser spela mina matcher på den

Sätter den på bord ett då ;)

• Sådär, nu är vi 16 coacher och av egoistiska själ så stänger jag ”registreringen” vilket gör att jag kommer kunna vara med med mina flingor :D

Jag har inte fått in alla roster men jag har fått in vad alla utom en ska spela, så fort jag fått in sista laget så kommer jag posta lagfördelningen här. :)
  • Såhär ser lagfördelningen ut:

3st Halflings
    2st Skaven
    2st Bretonnians
    1st Undead
    1st Amazoner
    1st Nurgle
    1st high elfs
    1st Khorne
    1st Lizardmen
    1st Dark elfs
    1st Pro Elves
    1st Underworld
  • Haha bästa halfling vinner! :-)

Skall bli kul och se hur laguppställningen ser ut för dessa tre lag!
  • Glädjen är stor i lizardmen lägret, ingen woodelf!
  • 12 raser på 16 deltagare. Det tycker jag betyder bra regler.
  • Pellevin said:

12 raser på 16 deltagare. Det tycker jag betyder bra regler.

Tack och ja jag gillar dem, att priserna på skills varierar gör att man behöver tänka om lite och taktiken som annars kanske är standard kan ändras eftersom de vanliga skills man i vanliga fall spelar med förmodligen uteblir...

Sedan är ju ”Divan” en frisk fläkt ;)

Kommer dock ändra ”transfer fönstrets” regler till nästa år en aning.
  • Jag kommer inte hinna lägga upp alla roster, men jag kommer hinna göra en "fling-tävling" för oss fling-coacher.... Men jag kan säga att inget roster är det andra likt och såhär ser mitt ut :D

image
  • Kan bli farligt!
  • Hahaha Super kul uppställning!
    Modigt att lita på Master chefen för RR :-D

image
  • Sådär nu är jag klar med den extra fling-tävlingen, vi flingcoacher kommer ha möjligheten att spel haflingbingo, mer info på lördag :)

Juiblex said:

Hahaha Super kul uppställning!
    Modigt att lita på Master chefen för RR :-D

Japp, jag sticker ut hakan och säger att jag har den snyggaste Master Chefen så jag hoppas han kommer leverera.

Kan bli farligt!

Hopps jag, men tror inte det... Inte ofta man ser ett flinglag i turnering som bara spelar med 2 träd :D
  • standard fling-roster att ha chef och 0 RR
  • brocCooLi said:

standard fling-roster att ha chef och 0 RR

Skönt att höra :D
  • Mårten aka @stareater behöver tyvärr jobba på lördagen så vi är nu i dagsläget 15 coacher.
  • Kan du hitta ersättare där uppe? Kan försöka muta någon Sundsvallare annars.
  • Kan du hitta ersättare där uppe? Kan försöka muta någon Sundsvallare annars.

Har slängt ut lite krokar men erbjud en Sundsvallare gratis dryck från "caféet" (stark-öl, folk-öl, lätt-öl, läsk, vatten och kaffe) samt gratis inträde i turneringen om det hjälper :D
  • Yes vi försöker, går lite trögt.
  • Yes vi försöker, går lite trögt.

Japp, ingen fara, Mårten sa att han ska försöka svänga förbi och hinna spel en och annan match iaf så hittar vi ingen så får jag ett par matcher :)

Sedan vet man aldrig helt plötsligt blir någon sjuk osv så då är vi 16 igen :)
  • Precis. Jag går bet här så vi hoppas på Mårten eller någon annan där uppe.
  • Tuff tuff tuff, på väg mot USB3!
  • Juiblex said:

Tuff tuff tuff, på väg mot USB3!

Najs, då ses vi på en stund :)

Då var allt klart.... om ca 8 timmar så börjar allt! :D

image
  • Skuld är ett as.
  • Förlängning i finalen
  • Skuld är ett as.

Ett ord i rättan tid!
  • Precis smugit in som en ninja i mitt eget hem utan att vecka någon efter en ”vinnar-fest” hos Gunnar ...
    Riktigt trevligt måste jag säga att det var...

Skuld tog två raka trots det satt långt inne eftersom Tims ”Pro elfs” gav bra med motstånd.

Själv är jag sjukt nöjd med att gå obesegrad ( bara tre matcher) med halflings iom att jag aldrig spelat den tidigare och visste inte riktigt hur jag skulle höra med de små rackarna ;)

Kram på er, postar resultatet i morgon kväll, håll ut :)
  • Ja grattis @skuld! Värdig vinnare, spelade superstabilt.
  • Tack, det satt riktigt hårt inne. Förlänging mot Zedd. Det löste sig dock tillslut även om det regnade döskallar och bothdowns i stort sett hela matchen.
  • Skönt att se namnbytet på Marcus Nurgle blev av :)
  • Skuld said:

Skönt att se namnbytet på Marcus Nurgle blev av :)

Vi sa väl att om vi hade samma historia så skulle det vara lugnt ;)
  • Jooo men det är svårt när du printar in contrabevisning
  • Skuld said:

Jooo men det är svårt när du printar in contrabevisning

Så du menar bevisningen väger för tungt?

Det är lugnt, i score-filen så kommer det stå rätt innan jag skickar in den ikväll :)

• @Frantic Tack för en jätte trevlig dag fylld med Blood Bowl!
    Va ett kanon event.

@Skuld Grattis till vinsten!

Mvh Thomas Könberg
  • Grattis Skuld, bra spelat och tack för en rolig Finalmatch :)
    @Frantic tack för en väldigt väl arangerad tunering va super kul. :)
  • Jag är ganska missnöjd, jag fick inte möta ett enda halflinglag...
  • emilskaya said:

Jag är ganska missnöjd, jag fick inte möta ett enda halflinglag...

Och jag som fick möte två haflinglag, va tokigt! :-)
  • Precis!!!
  • Morgon gott folk! Kan någon göra en snabb translate på allas namn för denna turneringen till NAFnamn så jag kan uppdatera Sopen? Och vilka som spelade stunty vore också bra så jag kan uppdatera stunty serien också.
  • Morgon gott folk! Kan någon göra en snabb translate på allas namn för denna turneringen till NAFnamn så jag kan uppdatera Sopen? Och vilka som spelade stunty vore också bra så jag kan uppdatera stunty serien också.

Jag skickar allt till sig priv-mess när jag kommer hem ikväll :)
  • Sådär!

Snabbkoll bara, jag är nu mottaglig för lite tips om hur jag skulle kunna göra USB 4 bättre?

Det kan vara allt från mer öl/godis/chips för försäljning till byta plats på något lag i tier-klassningen eller skillpriser.

Så skriv förslag i tråden så ska jag se vad jag kan göra åt saken till nästa år.... då Divan kommer bli ännu bättre ;)
  • USB3c menar du?
  • Skuld said:

USB3c menar du?

Nej, vi är nog tillräckligt stora nu för att hitta på vår egen standard nu.

Frantic said:

Sådär!

Snabbkoll bara, jag är nu mottaglig för lite tips om hur jag skulle kunna göra USB4 bättre?

Det enda jag kan tänka mig so. Kan bli aningen bättre är mer läsk/alkoholfritt. Den tog slut och jag som kör bil hemåt nog gärna köpt en till eller två.

Kortfattat en lysande turnering med lite ovanliga regler. Jag är bara glad att jag kunde vara med och spela några av matcherna på USB3.
  • Skuld said:

USB3c menar du?

Haha, jo men usb 3.2 kom väl innan?

Får se exakt vad den kommer att heta sedan. :)

Stareater said:

Skuld said:

USB3c menar du?

Nej, vi är nog tillräckligt stora nu för att hitta på vår egen standard nu.

Frantic said:

Sådär!

Snabbkoll bara, jag är nu mottaglig för lite tips om hur jag skulle kunna göra USB4 bättre?

Det enda jag kan tänka mig so. Kan bli aningen bättre är mer läsk/alkoholfritt. Den tog slut och jag som kör bil hemåt nog gärna köpt en till eller två.

Kortfattat en lysande turnering med lite ovanliga regler. Jag är bara glad att jag kunde vara med och spela några av matcherna på USB3.

Jag liksom du är skitglad att du han med tre matcher, nästa år får det bli hela turneringen och ja, jag får köpa in mer alkoholfritt, en karta var för lite helt enkelt. :)
  • Riktigt kul turnering, stort plus för en driven och motiverad organisatör i Erik.

Jag har ett par synpunkter/förslag på "förbättringar". Som jag redan nämnt till dig Erik tycker jag Humans ligger fel i tier 1. Jag försökte bygga ett human-lag till turneringen men kände att det blev för klent. Kanske är jag partisk då jag har en stor förkärlek till humans, och alltid har skyllt mina tillkortakommanden på att det är rasen i sig som är för dålig men att det egentligen nog bara är hos mig problemet ligger :)

Sedan funderar jag över det här med ett "slutspel"/"final" innan alla rundor i score´s swiss-system är färdigspelade. Vore det inte bättre att spela - säg fyra matcher, och ettan och tvåan möts när placeringarna är klar i en ensam femte match. Ser så skevt ut nu då jag placerade mig tvåa i tabellen och Zedd fyra, trots att han spelade final. Samt att jag känner att jag vill ha alla mina rundor till förfogande att vinna eller ta mig till final.

Sedan så är jag nyfiken på hur tankarna gick kring prisfördelningen. Varför var det mest åtråvärda priset inte ämnat till vinnaren utan till bästa comeback? Var det för att vi alla förstod att Skuld skulle vinna och att han helt enkelt inte behöver fler priser? Det köper jag i så fall ;P

Men riktigt rolig turnering, kul med många deltagare, superfin lokal, riktigt gött med tillgång till snacks och bira, och trevliga motståndare (Amazon coachen går att diskutera, kanske hade han fått lite för många innanför västen?)

/Joel Thungren
  • Tack Joel!

Jag ska fundera till Humans, det är ett av mina egna favoritval när det kommer till kritan och ser jag till mitt eget roster jag skapat inför turneringen så är jag nöjd, skulle jag få mer pengar till skills känns det liiite för bra. Jag kanske måste skippa Khorne nästa år och testa dem för att se om jag har fel.... men jag ska fundera på det som sagt, kanske blir det en förändring till nästa år. :)

angående slutspel/final så kan det bli ”konstigt” med detta upplägg, men eftersom jag vill ha turneringen ”rankad” så behövs fem matcher. Varför du fick mer poäng än ”tvåan” Zedd så kan sådant hända eftersom där blir de tvingad att spela till förlängning, då får man per automatik en som bara får 5 poäng tror jag det var istället för 15 som han skulle fått om finalen slutade ”lika” vilket den först gjorde.

Kollar man till rankingen i Sverige så hamnar du högre tack vare det men i själva turneringen så blir du efter.

Angående prisfördelningen så kan jag hålla med dig att det kanske känns tokigt att det ”dyraste” priset hamnade fel. Men jag tänkte att har jag ett ”fint pris” till den som hade bästa vändningen efter en trög start så lockar det att aldrig ge upp.

Själv kände jag att man måste ha en pris till båda finalspelsrna så tvåan inte behöver gå hem tomhänt.

Sedan kan man tillägga att tidigare år har vi alltid blivit sponsrade så alla som deltagit fått pris, det var även någon jag räknade med i år så jag köpte in det jag kunde och hoppades sedan en bunt figurer och dylikt skulle dyka upp så alla skulle få som tidigare komma hem med något, tyvärr så svarade inte ens de två olika distributörerna jag hörde av mig till :(

Amazoncoachen - Hahahaha Basse, tror han var bitter för att han vunnit första året och var i final andra året hade räknat med ett bättre resultat. Tyckte själv han var städad, men jag tyckte han var städad i lördags, men då känner jag honom sedan tidigare väldigt väl och sett honom när han är är igång på allvar också ;)

Edit: kan tillägga att basse är otroligt lugn än om han försöker ge ett annat intryck.

Pellevin hade en bra kommentar för ett par Doubt-år sedan, ”Basse är den enda coach jag träffat som blivit så arg att han slagit näven i bordet så spelarna på bordet bredvid flyttade på sig”. ;)