DavidD said:Får man spp för cas på zombien? NEJ
Kan Necromantiker ressurecta zombien? NEJ
Kan ens egna zombies äta upp hjärnan?? NEJ
The Zombie will block any player in its path to the brain (without any assists).
(if this sneak attack is performed on another brain carrier no catch roll is allowed…)
Zombien Blitzar alltid första gången och sedan dodgar den.razta said:Blitzar zombien om nått kommer ivägen eller blir det block först nästa turn?
razta said:Kan zombien "block/blitza" flera gånger på en turn? teoretiskt så kan man ju göra 3 blockar om saker står i vägen
razta said:Om Zombie står brevid BC på din egna tur, behöver zombie blocka BC D3 gånger? Behöver zombie blocka BC alls?
Räcker det att blocka BC sista "move" ?
razta said:The Zombie will block any player in its path to the brain (without any assists).
Innebär detta även defensiva assists?
Duckwing said:(if this sneak attack is performed on another brain carrier no catch roll is allowed…)
Min enda invänding är att en braincarrier borde få göra ett catch roll, eftersom den får göra det mot en bomb, men att hjärna nummer två då bör studsa bort efteråt.
Mooselord said:1. Vad händer om Zombien blir blockad och inte blir prone/stunned utan knockad/casad? Tar han med sig sin egen hjärna av planen då? Om ja, vad händer om han redan ätit den andra hjärnan?
Prone/stunned, KO & CAS ger samma resultat = Sliter av Zombiens Huvud.
2. Jag tolkar pouring rain regeln som att det inte är -1 på pick up, catch mm. Är det rätt uppfattat?
Nej, det är båda svårare att plocka upp (enligt normala Pouring rain) samt även svårare att kontrollera The Brain när du väl har kontroll på den.
3. Händer det något om kick-off-zombien passerar genom en ruta med en spelare?
Nej, första Scattern på D6 är bara för att försvåra taktikspel, Zombien gräver sig ut på den rutan som scattern visar.
4. Vad händer om någon av zombierna materialiseras i samma ruta som en spelare?
Ja, Spelaren som står i rutan scattrar 1 rutan
5. Är det en turn-over om man misslyckas med foul appereance slaget för att plocka upp bollen?
Mooselord said:6. Vad händer om zombien blir golvad av andra anledningar än blockar (chainsaws, stab, bomb, kastad halfling)?
khanmank said:Jag tycker att om man Chainsawar en Zombie så är det uppenbart att huvet far som en snygg ny boll genom luften
Juiblex said:
Förstår hur du tänker!
Men vem räknar med att man kastar "bollen" som ett vapen??? (är ett stort fan av första Benknäckargänget, där detta vapen används)... så Nej :-D
(öppen för att ändra denna regel efter speltestet, dock så är denna option endast giltig under en Blizzard...)
Duckwing said:
Juiblex said:
OK, men i så fall borde ju ingen få försöka fånga den, oavsett vad de håller eller inte redan håller i.
Jag tänker ändå att en Bloodbowl-plan är en så farlig plats att spelarna räknar med att vad som helst kan hända xD
Jag tänkte så här... Du har inga händer att fånga den nya bollen med...
Dock så hade jag en vild ide om att har du Mutation Extra Arm så kan du få försöka fånga den andra bollen.
Min första tanke med att ha två "Bollar" var att göra det möjligt för en dubbel TD och då få skapa lite fluff runt detta. Men om spelaren bär på båda bollarna så får hen inte Blitza/blocka (båda händerna är ju upptagna), endast dodga och movment.
Dock har spelaren Mutation Extra Arm så öppnas möjligheten för Block/Blitz (en arm ledig för slag/tackling...).
Juiblex said:
Mooselord said:
5. Är det en turn-over om man misslyckas med foul appereance slaget för att plocka upp bollen?
Nej, Foul sker ju innan du försöker att plocka upp den. Men för spelare som misslyckades med FA slaget slutar sin action omgående (får inte röra sig eller något annat), om du har deklarerat pass/foul action och misslyckas med FA slaget så är Pass/foul action förbrukad. Håller du i båda bollarna så har du då endast kvar en Sneak action (använda TB som vapen).
Mooselord said:
Juiblex said:
Mooselord said:
Scattrar hjärnan från rutan där den ligger eller slås foul appareanceslaget innan spelaren går in i rutan där bollen ligger?
Tack för svaren för övrigt.
Spelaren går in i rutan och sedan slås FA, dvs TB Scattrar även efter ett misslyckat FA.
Så tolkar jag regeln av FA, kan ha fel i mitt antagande
Lard said:ett förslag
Regellösning: zombien har ball and chain, ma 3, st. Zombien lägger alltid scattertampate åt det hållet som har ett resultat som för den närmast bollen, finns två sådana väljer Active coach.
Så löser du enkelt en del problem kring blockande och dodgande samt gör zombien inte helt lättstyrd för dina föreslagna förflyttningsregler går lätt att utnyttja
Juiblex said:
Jag tänkte så här... Du har inga händer att fånga den nya bollen med...
Dock så hade jag en vild ide om att har du Mutation Extra Arm så kan du få försöka fånga den andra bollen.
...
Duckwing said:(if this sneak attack is performed on another brain carrier no catch roll is allowed…)
Min enda invänding är att en braincarrier borde få göra ett catch roll, eftersom den får göra det mot en bomb, men att hjärna nummer två då bör studsa bort efteråt.
Martin08 said:Är de här reglerna in effect för reserves Rumble? :)
Pellevin said:Jag kan anmäla ett rookielag och köra mot dig den 17de. Om commisharna tycker det är acceptabelt.
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com