brocCooLis pyssel&knåp
  • +Banan
  • image

här är de. två blitzers längst fram som är lackade en gång, samma med bollen. övriga laget är i bakgrunden.
    kör ljusgrön baskant på lineman, lila på throwers och orangea på coachen pga regnbågsfärger.
  • Ah yes! Härliga HajElfs
  • Bästa "count as"...
  • Sweet!
  • Dom blir ju superbra!
  • Kul, dom blir bra!
    Inget fan av de alternativa basfärgerna dock. Lite sand, tång eller sjöbotten hade nog gjort sig bra på baserna. :)
  • Jag gillar målningen, figurerna och de tydliga ringarna runt baserna.

Men, ett förslag. Tänk så här: om du istället för någon annan hade skrivit om dig själv, hade du då skrivit "jag" eller "mig"? Blir svaret "jag" skriver du "de", och är svaret "mig" skriver du "dem".
  • Jag tycker att @Pellevin ska ta fram ett eget vin och har slogan "Pellevin - en smak av den beska verkligheten" ;P
  • kaju said:

Jag tycker att @Pellevin ska ta fram ett eget vin och har slogan "Pellevin - en smak av den beska verkligheten" ;P

:D

@brocCooLi, du är en riktig fena på att få klart lag du.
    Jag gillar't
  • @tjub jag är lite kluven till alternativa basfärger också, men i det här fallet tycker jag det blir bättre med att ha återkoppling till fenan.

@Pellevin vad snackar du om? har ju skrivit rätt.

@pedda gälar att simma lugnt i början innan en ger sig ut på djupt vatten.

och tack tack, kul att hajarna faller er i smaken. MEN ÄT INGEN HAJFENSOPPA!
  • My mistake. Jag rodnar av skam. Som kompensation får du skjuts till Varberg.
  • Pellevin said:

My mistake. Jag rodnar av skam. Som kompensation får du skjuts till Varberg.

älskar edit-funktionen i det här forumet. och tack!
    vilken tid och var plockar du upp mig och @Melisqus?
  • Jag tänkte kring 8.30. Så nära E6an som funkar för er.

Btw, bra att du skrev "var", och inte det grammatiskt vidriga "vart".
  • Vars?
  • Vars ska du fara å he de där hetereju
  • vars är bäst!!!!
  • eftersom det är eurobowl nästa vecka och jag ska lira amazoner tänkte jag det var bra att måla upp mina amazoner.
    sprayfärgen jag ville grunda med var slut och den jag använde istället tog slut precis när jag sprayade de sista figurerna :)

men nu är målningen påbörjad iaf :)
  • Jobbar bäst under deadline va? Samma här
  • Lite överdrivet med tid kvar tycker jag =)
  • @suncar jag försöker intala mig själv det iaf :)

@imp ja men det innebär ju att jag har tid att vila ett par dagar från målandet.
  • ni vet när en nästan målat klart ett lag inför en turnering och så dubbelkollar en sin roster bara för skojs skull typ och upptäcker att det är två throwers en har i sitt lag och inte två catchers som en målat?
    det var jag igår.

men nu är typ hela laget klart, hjälm och bh kvar att måla på throwers. och det vanliga småpillet med att måla basen i rätt färg osv.
  • brocCooLi said:

ni vet när en nästan målat klart ett lag inför en turnering och så dubbelkollar en sin roster bara för skojs skull typ och upptäcker att det är två throwers en har i sitt lag och inte två catchers som en målat?
    det var jag igår.

men nu är typ hela laget klart, hjälm och bh kvar att måla på throwers. och det vanliga småpillet med att måla basen i rätt färg osv.

Tur att du kom på det igår och inte när du plockar upp figurerna på lördag!
  • Melisqus said:

brocCooLi said:

ni vet när en nästan målat klart ett lag inför en turnering och så dubbelkollar en sin roster bara för skojs skull typ och upptäcker att det är två throwers en har i sitt lag och inte två catchers som en målat?
    det var jag igår.

Tur att du kom på det igår och inte när du plockar upp figurerna på lördag!

japp!
    eller som en kompis uttryckte det: "Good thing you managed to Catch that one!"
  • nu är laget klart!
  • Melisqus said:

Bild?

varje gång jag lägger upp bild så klagas det ju på skärpan :P :D
  • Keeping us in suspense alltså
  • Vafan skärpan!

*en behöver väl inte bilden för att klaga va?
  • Skuld said:

Vafan skärpan!

+1

• Skuld said:

Vafan skärpan!

sant
  • uppdaterade första posten som inte var så aktuell.

har börjat pyssla med ett nytt nurglelag. fixat lite figurer.
    från vänster till höger: warrior, pestigor, rotter.

har ingen direkt idé för hur besten ska se ut än. funderar även lite på temat för laget, om det ska vara rent nurgle eller något annat tema.
    något förslag?

image
  • Jag har en Beast över om du vill köpa den av mig. Den är ihopsatt, green stuffad i springorna och filad. Och sen har den fått en liten hjälm också så den inte gör illa sig så lätt.
    http://www.comixininos.com/blood-bowl-teams/nurgle/beast-of-nurgle/big-guy-nurgle-beast-willy-miniatures.html
  • jag har hittat den här som jag tänkte använda:
    image

men jag tar gärna din best ändå @kaju
  • liten uppdatering, alla spelare är nu ihopbyggda:
    image

och baserna är nästan klara:
    image
  • uppdatera första posten med lagbild på mitt dvärglag "Pidpads tap of taste"
  • 'råkade' göra klart två rotters inatt :)

image
  • Sömnmålare?

En allvarlig åkomma främst påträffad bland figurspelare...
  • snarare att jag inte sover på vettiga tider...
  • nu är de klara! och massa dagar kvar till gBBg.
    har lite kvar, men är så pass lite att jag typ räknar laget som klart :)

så får se om "Pest när det gäller" kan leverera i helgen eller om de är pest när det gäller.

image
  • Coolt. Hoppas på lite framgång för papa nurgle
  • har uppdaterat första posten med samlingsbild på mina halflings och nurgle :)
  • Älskar samlingsbilder. Roligt med snygga lag!
  • Snyggt, men saknar fortfarande lagbild på Hajelfs.
  • har ett par modeller kvar för att haj elfs ska vara helt färdiga.