Sommarsäsong - resurrection

edited June 17 in StockBowl

Hej!

jag tänkte kolla om folk vill köra en liten sommarsäsong med matcher med Eurobowl-regler. Tanken är att köra Round Robin i 4-6 omgångar beroende på intresse. Matcherna kan spelas när som då inga lag utvecklas. Är 6 pers intresserade kan vi gå vidare och diskutera i mer detalj. Jag är nummer ett.

anmälda

1. @grumplekins
  2. @Ionas
  3. @Ozt
  4. @suncar
  5. @Duckwing
  6. @razta
  7. @Nyaga
  8. @sirvejlance
  9. @Jimmieblla

Lottning:

Röda matchups är svåra att genomföra praktiskt :P.

Grå matchups ingår inte i lottningen, men får spelas om man hinner.

Ligan administreras via www.joråbowl.club. Matchresultat kan rapporteras här eller till mig via mail/pm.

Spelade matcher (mer detaljer samt rosters på hemsidan)

sirvejlance - grumplekins 1-1

«13

Comments

• Jag är intresserad.

• Bra idé! Jag vill.

• Jag är på

• Jag är intresserad

• edited May 9

Då har vi folk så det blir av. Eftersom vi inte behöver omgångar är udda antal cool. Ska vi säga att vi tar anmälningar fram till slutspelsdagen?

min tanke var att man kan anmäla olika lag - upp till ett bygge per match, så lottar jag vilka lag man faktiskt använder. Man kan alltså testa olika varianter eller till och med lag. Bra idé?

• Låter bra för mig.

• Jag är nog mer inne på att själv välja vilket bygge jag vill spela. Tänker att det här kan vara ett bra sätt att öva på möjligt bygge inför Europen.

• edited May 9

@Duckwing oklart för mig om vi menar samma eller inte. Min avsikt är alltså att du anmäler ett lag per match (dubbletter är OK), och sen slumpas det vilket av dina anmälda lag du använder mot en viss motståndare (vars lag mot dig också slumpas på samma sätt). Min tanke var precis det, att det ska gå att testa olika byggen. Och alla spelar lag de själva byggt. Men att vi ska slippa att folk väljer dvärgar mot amazoner osv - dvs man vet inte vad man möter.

jag är vidöppen för att jag kan ha missat nåt och tror du kanske har nåt bra att säga men som sagt oklar på om vi faktiskt inte är överens ändå

• edited May 9

@grumplekins Men om jag bara vill träna på ett specifikt bygge då?

Det är förövrigt nästan säkert jag som inte fattar bara

• Inte för att jag kommer vara med men vore det inte fint att få ändra roster efter varje match om det är för att optimera sin Eurobowl roster. Om detta är syftet vill man ju ändå inte anpassa roster efter motstånd. Kan man dessutom byta ras blir det ju väldigt svårt att ta överläge inför varje match.

• @Duckwing anmäl bara ett bygge alternativt flera likadan :)

• @Ionas och @Duckwing precis - då anmäler man bara ett.

jag personligen är OK med att folk ändrar lag mitt i men det är lite råddigare och sen det där med dvärgar mot amazoner.

en annan variant är ju att man helt enkelt har med sig en roster, och båda visar samtidigt,

• Så länge jag inte bara lottas mot dvärgar alla matcher är jag nöjd.

eller jag kommer vara nöjd ändå, bara lite gnällig. Fast nöjd ;)

• @suncar Om alla andra bygger dvärgar blir det svårt att göra dig nöjd…

• Vi gör så, det blir enklast och mest flexibelt: regeln som gäller är att man har med sig ett EB-giltigt roster och att båda visar samtidigt. Då kan man ändra lag som man vill utan att anpassa efter matchup för mycket.

• Yes, jag jobbar på nån sorts meta-nivå här.

Får alla att tro att jag bara ska spela amazoner och sen plötsligt revealar kaosdvärgar (eller vad som är OP mot dvärgar), sneaky-POW!

• Tvångsanmäler @razta.

• av nyfikenhet, är det nåt som är OP mot dvärgar?

• Khemri med mycket guard tror jag fungerar bra.

• Undead, Orc, Nurgle. Såna som är starkare.

• Preliminärt intresse men det beror lite på hur många matcher det blir och när start respektive deadline är.

• Drar igång det här måndag 13/6 - de som är nämnda ovan får gärna säga bu innan dess om de vill, och andra kan säga att de saknas i listan.

jag har tagit med folk som uttryckt svagt intresse eller mer - eller kanske inget i @raztas fall ;)

• edited June 6

Iom att jag aldrig spelat turnering tänkte jag fråga hur man ska tänka kring tilldelade skills osv?

typ man ska alltid ha en med xxx, val mellan apo eller en extra spelare osv

kan man stacka fler skills på samma spelare?

• Hej,

Jag skulle säga att Apo är mer för power apoa en KO till stunned i turnering. Så man får behålla spelare på plan.

Djupare bänk har ju sina fördelar med möjlighet att foula och ställa upp nya inför nästa drive men beror lite på laget kanske också.

• Jag kör nästan alltid med 16 spelare plus apo. Sen får man se vad mer man får råd till. 😄

• edited June 6

@sirvejlance Vad funderar du på för lag?

• edited June 6

@Pertan tack för input!

@Ionas bara linemens då? Eller stunties? Eller inga rerolls?

@grumplekins

Jag tänkte prova lite olika & sen om det känns bra med ett lag fortsätta med det.

Nekro, DE, Orcs och/eller EU.

jag har spelat mest Nekro o EU på BB2 så de känner jag mig hyfsat familjär med.

samt testa DE och Orcs för de ska vara bra noob-lag har jag förstått.

• Håller inte med om att DE är bra nybörjarlag men det spelar mindre roll än vad man är nyfiken på.

lagen du nämner är bra allihop. Det finns rätt givna skills till alla:

Necro: Golem (Block/Guard), Wraith (Guard, dodge, Defensive), Wolf (Block, Dodge), ghoul (block/wrestle/sure hands)

DE: blitzer (dodge) Witch (wrestle, block), runner (leader, dodge, block)

Orc: Biguns (Block, Guard), blitzer (Guard, Tackle, mighty blow, sure hands), troll (Guard)

eu: blitzer (dodge, tackle), Catcher (dodge, wrestle, block), thrower (block, leader) Lineman (wrestle, dodge, block, kick)

De flesta skills jag nämner ovan är ärligt typ lika bra val och fråga om smak och stil.

• Stacka är tillåtet i vissa regler ibland. I eurobowl funkar det så här:

Each Team is permitted to stack 2 Primary Skills on a maximum of 1 Player at the cost of both 1 Primary Skill and 1 Secondary Skill. This can only be done once.

det innebär i praktiken att endast lag som får ta secondaries kan stacka - Mao lätt för EU och svårt för övriga. Se reglerna

Sign In or Register to comment.