Forumet

edited December 2013 in SweBBA
Hallå kamrater.

Nu testar jag vanilla forums.

Jag skulle vilja få till ett bättre tema, men det är nog något vi får arbeta med över tid.
«13456

Comments

• Nästa sak att få bukt med är att visa underkategorierna i kategorierna över.

Jag vill alltså ha en länk till "Turneringar" synlig om man går in under "Blood Bowl".
  • Ok, det var visst inte så svårt att fixa. :)
  • Gärna ett tema med samma känsla som t.ex. Fumbbl.
  • Det är bara att sätta igång och fixa coma! ;)

Nu har jag fått upp en donationsknapp, undrar om den fungerar? :P
  • Jag tänker föreslå att vi väl ska ha en regel som säger att användarnamn här måste vara likamed ev. NAF namn. Vad tycker ni?
  • Jag gillar idén. Lite mer bök att administrera dock, eftersom det måste kontrolleras vid registrering om det är ett "giltigt" NAF-namn antar jag. Eller så kör vi på vanlig hederlig tillit. :-)
  • Jag gillar också den tanken. Vet dock inte hur hårda vi ska vara med det.
  • Jag har ändrat registreringsformuläret.
  • Superbra. Tycker det är lagomt mycket tryck att skriva som du skrev.

För övrigt, går det att ändra namn på folk som går med, inte är NAF medlemmar och sedan blir det?
  • edited December 2013
    Ja, det verkar gå att ändra användarnamn utan problem.
  • Jag tycker att sätta sådana måsten kommer hålla folk borta som effekt. Istället kan de som vill bidra till det positiva genom att använda sitt NAF namn som användarnamn.
  • Du har nog rätt Coma.

Jag har ändrat registreringsformuläret så det står "Username, please use your NAF-name". Sen kan man ju såklart göra som man vill. :)
  • Håller med Coma om att "måste" var lite hårt. Bör är bättre och "please use" är bäst. ;)
  • Jag tycker vi borde ta bort frågan om kön. Vem är egentligen intresserad av det?
  • Bra förslag! Vet dock inte när jag kommer ha tid att fixa det, någon gång nästa vecka kanske.
  • Tummen upp för att ta bort könsfrågan!
  • Jag tycker också att det bör skrotas då det är ointressant och ovesäntligt. Något mer väsäntligt är hur det går med SWEBBA domänen?
  • Könsfrågan är borta.

Skulle vilja ha någon elegant logga också.

Kalenderfunktionen jag drömmer om verkar dock ouppnåelig. :(
  • Martin petar i oviktiga saker: kan vi inte kalla det "målning och modeller"? Miniatyrer är ett konstigt ord i mina ögon ;)

• Sure, du kan ju själv testa att ändra kanske?! :)
  • Ville bara ha lite konsensus först...

Är annoncment samma sak som att nagla ett inlägg, dvs att det alltid ligger i toppen?
  • Ja men vi kan väl döpa om det.

Det ser så ut, jag visste heller inte vad announcement var. :)
  • edited December 2013
    Jag kan rita en logga och tar gärna emot idéer
  • edited December 2013
    Svensk flagga, SweBBA skrivet någonstans? Man kan ju ta inspiration av CBBA kanske?
    6c580981fc-cbba%20clear%202.png
    http://bloodbowl.dk/
  • NAF-relaterad fråga: om man som icke-naf-medlem blir det (hade tänkt slå till på DOUBT5), kan/får/måste man byta forumnick?

Ens NAF-nummer kunde man ju förresten kunna skriva in redan vid registrering.
  • Fast jag är mer förtjust i t.ex. College outline-fonten.
  • edited December 2013
    Nej, klart man inte måste. Det är mer en tanke att underlätta och försöka ha samma nick som NAF-namn så det blir lättare att hålla reda på folk och fä.

Edit: Vet man någons NAF-nick har man nummret också, vet inte om jag tycker vi behöver ha med nummret också.
  • Jag tycker vi kan vara lite mer heraldiska i vår sköld, typ
    550px-COA_family_sv_Folkunga%C3%A4tten.svg.png

Sedan med en bloodbowl boll eller en hjälm på lejonet eller något sådant.
  • edited December 2013
    Kommer osökt att tänka på denna strip:

<div class="UserSpoiler"><div class="SpoilerTitle">Spoiler: </div><div class="SpoilerReveal"></div><div class="SpoilerText">coat-of-arms.jpg</div></div>

Gillar dock Lards förslag!
  • Håller med om att en heraldisk sköld vore kul.
    Ett till förslag är att ta Tre Kronor men byta ut kronorna mot hjälmar.
Sign In or Register to comment.