Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 10 (Start 26 April)

edited March 7 in GOBBL

I mars kör vi igång säsong 10. Vi ställer helt enkelt in säsong 9 på grund av nytt regelsläpp och pandemin. Alla kommer börja med ny-draftade lag. Alla är välkomna, nya som gamla spelare.

Ligan kommer bestå av seriespel samt ett slutspel. Datum för dessa kommer när det blir klart hur många spelare som kommer delta. Anmälan görs i tråden eller via PM till mig sista anmälningsdatum är 1 april.

Tabell och Rosters kommer läggas upp efter 1 april.

Följande regler för ligan gäller:

Vi använder av oss av Blood Bowl Official Rule Book (2020), Officiella FAQn samt de Spike! som är släppta till BB2020-reglerna. Teams of Legend är tillåtna.

I ligaspel får man följande poäng:

Vinst 3 poäng

Lika 1 poäng

Förlust 0 poäng

Draft är 1 000 000gp och re-Draft är satt till 1 300 000gp.

Det är tillåtet att använda speciella planer, äldre inducements, bollar etc. om båda spelade kommer överens om att man ska använda dem.

Under säsongen får man spela två uppvisningsmatcher. Man får SPP och winnings enligt de vanliga reglerna.

Regeltolkningar:

Vad gäller att förlora skills när man är prone eller har förlorat sin tackle zone så har vi beslutat att man fortfarande kan använda skills som inte kräver att man har en tackle zone i enlighet med sidan 26 i regelboken. Till exempel kan en Ogre med block använda Block om den är Bonehead.

Anmälda spelare:

Mattias -

Ty - Half Orks eller Blacklings

Filip - Human Nobility - Skagenröran

Felix - Lizardmen

Robin - Goblins

Jonas -

Gunnar -

Alexander - Elven Union

Timmie - Necromantic

Magnus - Skaven

Comments

• Hur länge tror vi mötet kommer hålla på?

• inte så länge så att du inte får vara uppe längre. så du hinner gå och lägga dig i tid @Drexxl :)

• Jag tänkte försöka göra en comeback nästa säsong så jag avser ansluta till mötet.

• Säg till om ni behöver Discordlänk.

• Jag kan inte vara med på mötet, men jag tror nog att jag hoppar denna säsongen och fokuserar på att få ordning här hemma under våren. Jag hoppas att det är lite bättre ordning här hemma till hösten så ses vi då ;)

• edited January 30

Martin! NOOOO!

• Uppdaterat första tråden med vad vi kom överens om på mötet.

• jag kommer troligen spela black orcs. kanske halflings, men tror inte jag hinner klart den planen jag har för halflings.

• Är den lömsk?

• edited March 7

Känns som April är mer realistiskt eller? Som startdatum menar jag.

• det är det nog ja.

• Bytte startdatum till 26 april

Sign In or Register to comment.