Sciscos målaräventyr

edited January 12 in Målning och modeller

Såg att jag la förra posten i delen för endast färdiga lag så startar en ny tråd här 😀

Tänkte jag startar med en teaser bild på de som kommer att (förhoppningsvis) göras närmaste månaderna 😎 - problemet med är att jag har för mycket coolt som måste få lite färg på sig.

Men antalet lag jag äger (dock inte målat mer än 3 😅) börjar ju bli respektabelt och i nivå med att frugan börjar undra om de inte räcker snart.

Comments

• räcker snart?

när du har minst ett lag av varje ras så kanske det börjar bli lagom.

• Haha de jag försökt säga till henne - de finns typ 22 lag, 7 st är INGET!

Däremot får jag nog hålla mig lite från att trycka upp fler roliga modeller då de är lite väl många olika lag på målarbordet :P

Skulle dock vilja få in ett high elf eller wood elf lag... har bara Dark Elfs på Elfy sidan

• edited January 13

VIll tipsa lite om en sida som enkelt skapar en team logo för Blood bowl (eller andra roliga saker!)

https://placeit.net/logo-maker?industry=Gaming&industryId=Gaming

Kostar 40$ att köpa ... eeeeller så kör man en skärmklipp och rensar bort lite vattenmärke via GIMP (gratis photoshop) vilket jag gjorde med nedan som en test för mitt chaos lag

Ska man använda dem mer professionellt så tycker jag självklart att man ska betala för dem! - Men för ett rolig liten ikon till sitt hobbylag så kan jag anse att man kan vara lite mer syndig.

• Den där sidan kommer jag definitivt att använda!

• Bra tips @Sisco!

• Tung månad med mycket annat i luften men sakta men säkert tar mina humans form. Försöker vara lite snål och få 4 blitzers utan extra arbete genom att bara måla axelskydden helsvarta på blitzerna :P

Sign In or Register to comment.