BB2020, Stockbowls framtid

edited August 5 in StockBowl
Nu är det lite tidigt att spekulera för mycket, men det är ju iaf bekräftat att BB kommer förnyas innan jul. Vi behöver nån slags diskussion om huruvida vi ska gå över, om vi ska konvertera lag OM vi går över, när det ska ske osv. Men det kan ändå vara bra om man nöter lite sånt inför ett spelarmöte tror jag.

Min egen princip är att Stockbowl ska följa NAF mer eller mindre, med något generösare införsel av GWs publicerade material. Jag vill att ligaspelet och turneringsspelet ska belysa varandra och att man ska kunna fokusera på ett regelverk. Därmed skulle jag vilja föreslå att vi väntade tills NAF ger det besked de lovat att återkomma med innan vi införde den nya utgåvan.

Jag skulle också föreslå en nollställning av alla lag och ligor vid införsel av BB2020. Det systemet är för olikt i min mening för att det ska bli rimligt att få över lagen.

Och jag vill ha Slann.

Comments

• Instämmer att grundprincipen är att vi bör försöka följa NAF.

När BB2016 kom valde vi att i praktiken pensionera CRP-lag eftersom det inte fanns något tillfredställande sätt att kompensera för att de hade fördelen att inte genomgå säsonglig redraft. Baserat på vad jag sett är jag inte helt säker på att det behövs nu, men det måste övervägas. Skall vi byta till något annat än bloodbowlleague är det väl till exempel läge att starta om från noll.

• Tycker det är lite tidigt att prata nollställa lag innan vi vet hur allt ser ut.
  • DavidD wrote: »
    Tycker det är lite tidigt att prata nollställa lag innan vi vet hur allt ser ut.

+1

Tycker vi tar ett större möte efter höst säsongen. Misstänker att vi har fått mer info tills dess.
  • Pertan wrote: »
    DavidD wrote: »
    Tycker det är lite tidigt att prata nollställa lag innan vi vet hur allt ser ut.

+1

Tycker vi tar ett större möte efter höst säsongen. Misstänker att vi har fått mer info tills dess.

Ja då finns det ju ute
  • Sen får vi ju se om systemet vi använder kan uppdatera spelare, eller ens göras om i vettig tid
  • edited August 6
    Ja databasen är en fråga för sig...
Sign In or Register to comment.