Snowbowl VI
  • Allright folkens i år är helgen före jul väldigt nära jul. Därför tänkte jag fråga vilken helg som passar flest personer. Dessutom en större chans för Stockbowlarna att inte ha slutspel samma helg.

När ska Snowbowl VI hållas?
    1. Vilken helg19 votes
        December 14-15
        42.11%
      1. December 21-22
        57.89%
  • kvittar för mig. jag lär komma ändå.
  • Jag kommer också oavsett vilket, men gissar det tidigare datumet blir mindre stressigt.
  • Kan tydligen 21-22, men inte 14-15 så min röst var ju rätt given.
  • @straume, vad passar den norska delegationen bäst`?
  • For min del er nok desember 21-22 best. Skal høre med Stephen og Henrik.
  • Stephen doesn`t care (likely to come either weekend).
  • Kan man boka "boendet" redan nu? ;)
  • coma said:

Kan man boka "boendet" redan nu? ;)

Det går bra

Jag håller som vanligt med 5 platser i casa de la Damm

1. Soffa - Inforthepain
    2. Golv - Coma
    3. Golv - brocCooLi
    4. Golv - Kaju
    5. Golv - Duckwing
  • ett golv tack!
  • Golv
  • Woop woop! :)
  • Oj, det gäller att hålla sig vaken. Jag tar ett golv, tack!
  • Och då var inkvarteringen klar. Det ser ut som det blev de vanliga :)
  • Duckwing said:

Oj, det gäller att hålla sig vaken. Jag tar ett golv, tack!

Men om du ändå håller dig vaken behöver du väl ingen sovplats.
  • Pellevin said:

Duckwing said:

Oj, det gäller att hålla sig vaken. Jag tar ett golv, tack!

Men om du ändå håller dig vaken behöver du väl ingen sovplats.

Bra framfört skämt. Enkelt utan onödiga utsvävningar - går direkt på poängen. Visserligen litet väl förutsägbart men det vägs upp av att det bygger på en stark grund av humorkultur.
    4/5
  • Duckwing said:

Bra framfört skämt. Enkelt utan onödiga utsvävningar - går direkt på poängen. Visserligen litet väl förutsägbart men det vägs upp av att det bygger på en stark grund av humorkultur.
    4/5

4/5
  • bump för omröstningen som efterfrågades i sundsvall
  • Hmm...får ikke til å endre på stemmen min. +1 til den første helgen, og -1 til den andre.
  • Ludvika va?
  • alltid Ludvika @grumplekins
  • brocCooLi said:

alltid Ludvika @grumplekins

Fett. Jag ska göra allt jag kan för att vara där.
  • Jag kommer högst sannolikt köra från vår kungliga huvudstads mest invandrartäta förort. Om ni vågar får ni åka med.
  • Pellevin said:

Jag kommer högst sannolikt köra från vår kungliga huvudstads mest invandrartäta förort. Om ni vågar får ni åka med.

Pax isf. Och avhängigt mitt faktiska deltagande såklart.
  • Pellevin said:

Jag kommer högst sannolikt köra från vår kungliga huvudstads mest invandrartäta förort. Om ni vågar får ni åka med.

Pax no2!
  • Kul om vi blir några 08-or.
  • @pellevin som kalendern ser ut nu så tänkte jag nog också ta mig dit.
    Vad sägs om ett bilbyte i Alvik i så fall?
  • Trodde först du blandat ihop denna med DOUBT. Ume flygplats ligger som bekant i Alvik.

Men om du menar i Bromma låter det mycket bra.
  • Jag kommer åka och bil kan ju kännas lite extra lyxigt om någon har plats för en dryg gnällspik :)
  • Pellevin said:

Trodde först du blandat ihop denna med DOUBT. Ume flygplats ligger som bekant i Alvik.

Men om du menar i Bromma låter det mycket bra.

Snowbowl for the win, Yes bilbyte i Bromma, och din bil får stå i lyxigt garage och mysa!

coma said:

Jag kommer åka och bil kan ju kännas lite extra lyxigt om någon har plats för en dryg gnällspik :)

Har plats för 7st i bilen plus ett antal små och stora väskor så klart att du har ett säte hos mig @Coma, bättre att samla ihop alla dryga människor i samma bil tycker jag....
  • Jag åker gärna gärna med i en bil
  • Då är vi 6st för stunden av 7 möjliga!

Pellevin, razta, grumplekins, Coma, Duckwing och jag.

En ledig plats kvar!
  • Jag paxar den lediga platsen för min banjo! Eller så kan jag låta bli att ta med banjon mot rimlig ersättning från övriga medresenärer.

Skjuter ni till nån hundring extra per skalle kan även munspel och fiol bli kvar hemmavid.
  • Förresten, är datum satt än? @inforthepain? @Skuld?

Vore även bra att veta var kalaset blir av så man kan lösa boende i närheten långt i förväg och därmed superlimma fast evenemanget i familjekalendern.
  • @grumplekins om du tar med din banjo kontrar jag med min ;)
  • Nu börjar det likna nåt! Vad spelar du?
  • Han spelar skinnbanjo.
  • är det någon av er som inte syftar på sin skinnbanjo blir jag väldigt ledsen.
  • Min banjo har kalvskinn
  • Vad är det för format som gäller för Snowbowl? Då bör vi väl ha lagt WC-reglerna bakom oss?
  • Vad är det för format som gäller för Snowbowl? Då bör vi väl ha lagt WC-reglerna bakom oss?

det hoppas jag verkligen!
  • Allt jag vet angående regler är att Skuld har konstiga ideer igen.
    Han vägrade säga mer än så, men det blir inte en repeat på Loner varianten.
  • Jag är medveten om allt som sägs här :)

Allt är typ klart med datum. Vi siktar på 21-22/12 men jag har inte fått bekräftat med lokalen. Jag skall förhoppningsvis träffa dom på torsdag och försöka göra klart. Så fort jag har lokalen klar kommer vi släppa regler och liknande på hemsidan som jan ansvarar för.

/Mr awsome-admin-guy
  • Snowbowl helgen spikad till 21-22.
    Nu ska jag och IFTP skriva ihop laginfo sen kommer allt på hemsidan.

Jag meddelar när det finns
  • Helgen bokad... sitter och äter chips och väntar på att hemsidan uppdateras!
  • Jag tror chipsen hinner ta slut