Umeå Spring Bowl 3 - Spring Break - 11:e Maj

24

Comments

• det finns någon som kallar sig för @inforthepain men jag har hört att en inte ska lita på honom...
  • Så vitt jag vet så är det den information som gäller som du läste där @frantic
    försöka lura med en 12:e nu då
  • brocCooLi wrote: »
    det finns någon som kallar sig för @inforthepain men jag har hört att en inte ska lita på honom...
    Janne, den räven!

Får se om jag vågade slänga iväg ett meddelande eller inte, helt plötsligt följer han väl med Robin upp och ska vara med ;)
  • @skuld

Jag vet att jag har 12 redan, vet bara inte vad han heter mer än Daniel Forsberg, han tänker följa med Klas ner till Umeå som jag förstått det.

Sedan återstår om Ikki och Snow kommer vara med eller inte.

Jajuste, sedan väntar jag på svar från en annan Ume-coach som var med förra året med vampyrer.

Så vi kan bli många :)
  • Trist att det krockar med JSM i undervattensrugby.
  • edited May 2019
    Pellevin wrote: »
    Trist att det krockar med JSM i undervattensrugby.

Ja, tyvärr fanns det bara en tid/dag att tillgå lokalen vi ska spela i så den fick bestämma årets datum tyvärr. :/
  • edited April 2019
    Här kommer ett smakprov från USB-Turneringen. "Nuffle-Dubbel-Skull-Pokal-Pris"

20190418120510-95.109.44.201.jpg

Vet inte varför swebba vänder på bilden men i orginal står den upprätt :D http://www.bilddump.se/bilder/20190418120510-95.109.44.201.jpg

Detta är vandringspriset vid slagen dubbelskalle, coachen som slagit det får såklart ta två skallar som plåster på såren och ja, det finns sockerfria skallar i pokalen för diabetiker. Den som slår sista dubbelskallen för dagen får såklart det som finns kvar i pokalen samt sitt namn graverat på undersidan av den.

Bara detta lär ju locka ännu fler coacher till turneringen ;)

• Min bara min...
  • riktigt kul idé med priset!
  • edited May 2019
    brocCooLi wrote: »
    riktigt kul idé med priset!
    Haha ja visst var det!

Nu är coach #12 klar också så vi verkar bli ett bra gäng ändå. Saknar några rosters men det mesta har nu kommit in. :)

Sedan väntar jag på svar från ytterligare två så antal coacher är garanterat rekord, kul!
  • Då var vi 11 igen, återbud pga finlandsresa :D
  • Ja, men nu lutar det åt 12 st igen, @snow har sagt att det ser ut som han kan komma, inte helt klart än men vi håller tummarna :)
  • Hoppas att det blir 12st för att säkra två pokaler!
    Nuffle dubble skull pokalen (tom på döskalllar om The Dumbsterz får äran) och NAF pokal till vinnaren (om jag har förstått reglerna rätt)?
  • Juiblex wrote: »
    Hoppas att det blir 12st för att säkra två pokaler!
    Nuffle dubble skull pokalen (tom på döskalllar om The Dumbsterz får äran) och NAF pokal till vinnaren (om jag har förstått reglerna rätt)?

Ja men det finns ytterligare pris till vinnaren, sedan kan man plocka hem priser i form av bästa divan, bästa stunty team etc. också.

Dyraste priset man kan få är nog bästa comeback, :)

• Hur ser fördelningen av raser ut till USB3?
  • Juiblex wrote: »
    Hur ser fördelningen av raser ut till USB3?

Den är inte klar än tyvärr, kommer posta den såfort jag fått in dem.

Men goda nyheter @Oberwald_1 och Thomas Könberg anmälde sig precis så nu är vi 14!
  • edited May 2019
    Nu är priserna iaf klara (utöver "double skull-priset" ovan):

Vinnaren, bästa "Divan" och bästa Stunty-team får alla en Blood Bowl-Mugg.

20190506003339-95.109.44.201.jpg

Bästa "comeback" får ett helt nytt lag i form av Woodland (vet att Pellevin inte har ett öga tort nu) infälld är en passande "Willow". Valde att lägga mest krut på detta så ingen blir ledsen i ögat om det går dåligt i de två första matcherna och vill då gå hem ;):

20190506003655-95.109.44.201.jpg

Sedan har vi även pris till bästa foulare:

20190506003924-95.109.44.201.jpg

En Blood Bowl Human referee som även passar som coachmodell...

EDIT: Ja, sedan kommer @inforthepain att skicka NAF-pokalen till vinnaren av turneringen också, var bara lite dåligt av den varan på lager just nu.
  • och jag som pratade med iftp på vägen hem från Stockholm hur jag ville spela woodlands och sä har ni det som pris :')

vad är det för modeller som är dryaderna?
  • edited May 2019
    brocCooLi wrote: »
    och jag som pratade med iftp på vägen hem från Stockholm hur jag ville spela woodlands och sä har ni det som pris :')

vad är det för modeller som är dryaderna?[/

Vad kul, jag hat spelat dem en gång och tycker de var riktigt roliga att köra faktiskt.

Shadowforge - Forrest dryad 1 och 2 och som Willow är det Lorelei från Dark Heaven Legends
  • Tja, jag vet inte med er, men jag tycker det är vackrare än moderskärlek.
  • Hm, jag kan ha räknat fel så vi är nog 15 coacher i dagsläget, jag har bara 7 planer så jag behöver att någon tar med sig en ....
  • Jag har med min Reikland Reavers-matta.
  • Oberwald_1 wrote: »
    Jag har med min Reikland Reavers-matta.

Det är lugnt, Gunnar som bor 15 meter från lokalen skulle ta med sig sin :D Tack ändå ;)
  • Jag tar den ändå. Jag avser spela mina matcher på den
  • Oberwald_1 wrote: »
    Jag tar den ändå. Jag avser spela mina matcher på den

Sätter den på bord ett då ;)

• Sådär, nu är vi 16 coacher och av egoistiska själ så stänger jag ”registreringen” vilket gör att jag kommer kunna vara med med mina flingor :D

Jag har inte fått in alla roster men jag har fått in vad alla utom en ska spela, så fort jag fått in sista laget så kommer jag posta lagfördelningen här. :)
  • edited May 2019
    Såhär ser lagfördelningen ut:

3st Halflings
    2st Skaven
    2st Bretonnians
    1st Undead
    1st Amazoner
    1st Nurgle
    1st high elfs
    1st Khorne
    1st Lizardmen
    1st Dark elfs
    1st Pro Elves
    1st Underworld
  • Haha bästa halfling vinner! :-)

Skall bli kul och se hur laguppställningen ser ut för dessa tre lag!
  • Glädjen är stor i lizardmen lägret, ingen woodelf!
  • 12 raser på 16 deltagare. Det tycker jag betyder bra regler.
Sign In or Register to comment.